Tulipan:) Skrevet 12. juni 2008 #1 Skrevet 12. juni 2008 I går kveld så hørte/følte jeg at ei bobbel sprakk nede i bekkene og det kom ut litt lyst brun guss ut. Siden da har jeg hadd vondt i underlive, vet at ungen ligger så langt nede i bekkenet at det ikke er forstervann mellom fosterhinna og hode til unger. Mener at er det forsterhinna som sprakk skulle det vel ha komme ut mer. Noe som har vært borti det tidligere. Var seienest innom sykehuse på tirsdag for å sjekke fostervannet. Har også inn i mellom hadd murring i lår og mage men ikke noe som har vært vonde bare ubehagelige.
Sikkertforgammel Skrevet 12. juni 2008 #2 Skrevet 12. juni 2008 Slimproppen sikkert Kan komme som slim, trenger ikke være en klump, liksom. Kan se ut som utflod blandet med litt gammelt blod, da blir det gjerne lysebrunt. Eller det kan være den ytterste vannhinna som "gikk". Du får ringe føden og høre. De er der for å svare på alle sp.mål
Tulipan:) Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. juni 2008 slimproppen har gått tiligere det fant de ut på tirsdag. Men regner med at er det fostervsannet så vill jo det komme mer ut
Sikkertforgammel Skrevet 12. juni 2008 #4 Skrevet 12. juni 2008 Noen ganger har man en ytre fosterhinne, som ligger mellom hodet og åpningen, den kan gå, mens det "innerste" vannet holder seg inne, om du skjønner? Jeg vet ikke om hodet er festet på deg? Er du 1. gangs?
Tulipan:) Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. juni 2008 forsto det som at den ytre fosterhinna har gått tidligere den å. hode har festet seg og ungen ligger så lang ned i bekkenet som mulig. er første gang
SuperMoM <3 Skrevet 12. juni 2008 #6 Skrevet 12. juni 2008 Ring føden du.. Om det er fostervannet som har gått så høres det ut som om at det er litt farge på og det er visst ikke bra! Ring og hør hva de har og si du:)
Sikkertforgammel Skrevet 12. juni 2008 #7 Skrevet 12. juni 2008 Hm... Aner ikke hva den "bobla" som sprakk kan være da, men det kan jo hende at du har hatt en liten tegningsblødning, og at det er mormunnen som har begynt å åpne seg (kanskje blodet har blandet seg med litt utflod) Hvertfall har du ikke lenge igjen da =) Lykke til
Tulipan:) Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 12. juni 2008 Bør kanskje vurdere det, men syns jeg ringer litt vel mye, har vært mange ganger innover på bomturer. Begynner å bli lei av det, så vurderer å vente litt å se om det kommer mer ut. Men har følt jeg har lekt de siste ukene, men føler kanskje det er mere nå. Håper at vis vanne har gått at jeg skal få rier snart, men ser ikke sånn ut i lengden. Har bare en del murringer, men livmorhalsen var kortet ned til en halv cm på tirsdag og da hadde jeg 2,5 cm åpning. hun fikk inn to fingre.
Santi og gjengen Skrevet 12. juni 2008 #9 Skrevet 12. juni 2008 Enig med hun over, hvis det faktisk er fostervann, så er det misfarget og det er ikke et godt tegn, så ring du!
Tulipan:) Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #10 Skrevet 12. juni 2008 Regner med har det hvert fostervann så har det ville kommet ut mere i dag, har bare hatt en del utflod nå i kveld, men begynner å få en del kraftige smerter i undderlivet og ryggen så kanskje er et noe på gang.
Sikkertforgammel Skrevet 12. juni 2008 #11 Skrevet 12. juni 2008 Siden hodet er festet, er det ikke sikkert at det kommer mer vann ut!! Da fungerer hodet som ei tropp!! Ville virkelig ringt føden og hørt, for om det var fostervann som kom ut, og det var misfarget, kan det være tegn på at babyen er stressa i magen og at babyen derfor bæsja i fostervannet! Ta på deg et bind nå med en gang, i tilfelle du lekker fostervann. Så kan jm på føden sjekke hva det er... Ikke for å skremme deg nå, men det er ikke bra for babyen å få forurenset fostervann i lungene. Ville tatt tlf opp og ringt nå med en gang.
Tulipan:) Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #12 Skrevet 12. juni 2008 Her tenkt litt på det at kanskje hode fungerer som ei topp. hmm... vurdere vurdere om jeg skal ringe de. Har gått med bind i hele dag og det har kunn komme ut litt utflod.
Sikkertforgammel Skrevet 12. juni 2008 #13 Skrevet 12. juni 2008 Jeg mener absolutt du burde det!! Uansett hvor mange ganger før du har ringt dem og vært der. Du trenger IKKE føle deg dum eller påtrengende! De er der for deg og alle andre fødende =) RING. Lykke til!
Glad-mamma:) Skrevet 12. juni 2008 #14 Skrevet 12. juni 2008 Enig med jente-i-vente. Du må ringe føden! Det spiller ingen rolle om du følerat du har hatt bomturer og ringt og "maset"! Bedre med en gang for mye enn en gang for lite. Dessuten må du tenke på babyen din. Jeg holdt på å miste gutten min for 3,5 år siden fordi han hadde bæsjet, og det var ikke noe fostervann igjen. Ikke for å skremme deg, men pga av at nettopp slike ting kan skje må man være føre var. Lykke til!
Tulipan:) Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #15 Skrevet 12. juni 2008 Snakket med fødeavdelingen og de mente det hva normalt, var det forstervanne så har det skulle kommet litt mer i dag også. Men skal til kontroll til jordmora i morra så da tar det vel å kontrollere det. Jeg vet at jeg har masse fostervann igjen, siden det ble tatt UL nå på tirsdagen
Sikkertforgammel Skrevet 12. juni 2008 #16 Skrevet 12. juni 2008 Ok, men da så =) De har sikkert kontroll på føden. Bra du ringte hvertfall Lykke til hvis noe skjer i natt da Sender deg fødestøv*****************
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå