Gå til innhold

Gravid etter abort..

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vet ikke helt hva du mener med negative følger...tror ikke det skulle være noe biologisk i veien i alle fall...

lurer du på om du skal prøve på nytt? Nå er det plutselig mannen min som lurer på om vi skal prøve på nytt..han som var så skråsikker....Jeg vet ikke hvor klokt det er egentlig da men....

Annonse

Må man oppgi det på helsekortet ??? Jeg vet det er rubrikk for det, men dersom man har gjort det uten å informere fastlegen (slik det er på de store sykehusene) er det jo bare å la være å oppgi det vel??? Og dersom noen skulle oppdage det på sykehuset til kontroll der, buser de vel ikke ut med dersom kvinnen ikke har oppgitt at hun har gjennomført en abort eller? Det har jo ingen betydning medisinsk?

Desperat og fortvilet som jeg var tok jeg kontakt med sykehuset, og ble satt videre til "arkivet", hvor jeg ble bedt om å komme ned. Sammen med hun som satt i skranken skrev jeg en bekreftelse på at jeg ønsket mitt opphold på sykehuset --- blombert, som betyr at INGEN kan se det i journalen min. ikke fastlegen, ikke sykehus, legevakt, eller noen andre,

Kun jeg selv kan hente det frem, fra innelåste arkiver på sykehuset, men det finnes ikke på noen datamaskiner.

Vil vel tro at abort står i journalen uansett om fastlegen er informert eller ikke?

Er det ikke sånn at sykehuset informerer automatisk, eller tar jeg helt feil nå?

Uansett finnes det i journalen på sykehuset, så jeg var veldig redd for at det skulle komme frem den dagen jeg skal til UL, eller når jeg skal føde for den saksskyld...

Men nå er jeg iallefall på sikre siden:)

Takk for info, får se hva jeg gjør...jeg er jo ikke helt i samme situasjon som deg da...litt styr å møte opp på sykehuset også...men skjønner at du ville gjøre det i din situasjon.

Nei, fastlegen blir IKKE informert om abort dersom du selv ikke ønsker det. Det har i alle fall jeg forsikret meg om og det fikk jeg helt klart bekreftende svar tilbake på både på forsamtale og før utreise. Og jeg er temmelig sikker på at det stemmer...da jeg går på medisiner og har jevnlig kontakt med fastlegen for å si det slik...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...