Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

starta på en ny tråd jeg, da den andre ble så lang, håper det er ok?

lene70: Tenk at ALLE ble befruktet da, det er jo helt vilt. Gratulerer. Håper du får mange på frys også :)))

Vilsågjerne: lykke til med uttak i dag, håper det går kjempebra!

Sitter å venter på den O store telefonen nå, om hvor mange som har blitt befruktet her. Skal ikke ringe før etter 9, men jeg er klar ;-)

Hvordan er ståa for dere andre jenter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da har jeg fått telefonen.

5 egg ble beruktet, og er videre til neste runde ;-)

Skrevet

Eller befruktet om dere vil *hihi*

Skrevet

da har jeg satt inn 2 perfekte egg, og 5 på frys, dette blir utrolig spennende..

Skrevet

Så bra da lene70. 5 på frys er jo kjempemessig, og tenk, nå har du to gullunger i magen :-)

Hvor mange forsøk har du hatt, og hvilken klinikk tilhører du? (ikke det spor nysgjerrig nei ;-))

Skrevet

Hei

Jeg satte inn et 6-delt egg i går i Porsgrunn - "perfekt" sa de.

Har kjent litt merkelige mensmurringer i dag, men håper det er et godt tegn. ;-)

Jeg fikk 2 på frys.

(Hadde 3 egg befruktet).

Skrevet

Hei hei.

Jeg fikk tatt ut 11 egg i dag, nå ligger jeg på sofaen og har ikke tenkt å gjøre noe annet på veldig lenge..

innsetting skjer på tirsdag hvis alt utvikler seg slik vi vil..;-)

spennende.

gleder meg til telefonen i morgen..

mvh

Skrevet

Så spent på tlf bæææ. Håper det ble mange befruktede egg!!!

Men hvorfor blir innsettingen så sent?

Jeg fikk telefon om at alle de 5 befruktede eggee har delt seg fint, og da blir det innsett av to og 3 fryses. Har begynt å få veldig vondt i eggstokkene mine, så de var usikkere på om de ville bare sette inn ett..

Men, satser på at det ordner seg. Vil ha TO nemlig!!!!!!!!!

Skrevet

Hei igjen.

Har fått beskjed om at 8 av 11 var befruktet og begynt å dele seg akkuratt slik de skal, jippi.... De var veldig fornøyd med alle sammen.

Ellers så skal jeg sette inn på dag 5 , fordi de mente vi skulle prøve å holde på eggene så lenge som mulig, da jeg alltid før har satt inn 2 på dag 2 og det har ikke vært noen av beste kvalitet. + at jeg ønsket dette for å se om noen faktisk levde på dag 5, (noe jeg tviler på har skjedd ved tidligere forsøk, men vet jo aldri)

Kjenner forhåpningene stiger jo mer jeg tenker på denne omgangen, alt har bare vært fantastisk.. t.o.m sædprøven til min mann.... (for 1 gang i historien.. men også første gang han har gått på medisiner for dette..)

Maddiken; håper eggstokkene forholder seg roligere sånn dere får inn 2, er det snakk om overstimulering?

Ja er det ikke det ene så er det det andre, håper det ordner seg i alle fall..

snakkes..

Skrevet

Da er jeg ruger på ett egg :-) :-)

Fikk ikke to da, men skal vel være fornøyd med det allikevel.

Egget jeg fikk inn var så perfekt som det kunne bli sa de, også fikk vi 4 egg på frys :-) God uttelling på 5 befruktede egg det ;-)

bæææ: Så spennende med langtidsdyrkning. Det har jeg skikkelig tro på. De eggene som overlever til dag 5, de er gull verdt altså, det tror jeg :-)

Nå blir det 14 pinefulle dager... Hva skal man finne på?

Skrevet

Nei, hva skal man finne på...? Det blir nok to lange uker ja! Jeg fikk satt inn gullegget igår:-) Tenk at jeg er ruger!!!! Dette er mitt første fryseforsøk. Har ferie neste uke, men ganske mange planer, så jeg håper tida går fort. Uka etter blir nok værre, så melder nok testesjuka seg for fullt.....

Skrevet

hei.

ja da var spenningen død for min del, skal for all del sette inn 2 egg i morgen på dag 3 isteden for på tirsdag dag 5 som var planen, men hva er oddsen?? Har ingen tro igjen da beskjeden var at jeg måtte komme inn i morgen da det bare var 2 egg som hadde delt seg noenlunde normalt, men der var fragmenter på de, hva nå det betyr??

Ser veien blir tyngre og tyngre mot vårt mål her i livet.

Kanskje håpet kommer etter innsetting i morgen, får håpe det, ellers går jeg i kjelleren er jeg redd.

Ha en fin lørdagskveld alle sammen.. Og lykke til i prossesen der dere er.. unner ingen å være i denne situasjonen vi er i.

mvh

Skrevet

bæææ:

Oddsen kan være bra den, allikevel.

I et forsøk på å trøste deg, så kan du jo tenke på hvor få klinikker som utfører langtidsdyrkning. Jeg har spurt min klinikk hvorfor de ikke gjør det, og de sier de tror egget har det bedre i livmoren.

Noen fragmenter på egg vil det nesten alltid være. Hadde du veldig mye?

De hadde uansett ikke satt inn om de ikke hadde tro på det.

Kanskje var det litt fragmenter, det hadde mitt også, og det egget fikk så masse skryt allikevel.

Jeg kjenner ei som ble gravid på et umulig egg. Med umulig mener jeg at det delte seg bakover. Altså det delte seg normalt først, også gikk det 4-cellede egget til et 2-celled. Det hadde også mye rusk på seg. Og bioingeniøren sa at de kunne kaste det. Hun valgte å sette det inn, og hun ble faktisk gravid.

Alt kan skje. Og kjære deg, ikke mist motet enda. Du har akkurat begynt en spennende rugeperiode, og ruger på to egg, to små håp :-)

Jeg heier på deg bæææ.

Hvordan går det med dere andre jenter? Jeg er på rugedag 2, og selvfølgelig leter jeg etter tegn allerede. Kjenner ingenting da, er fortsatt skikkelig oppblåst etter uttak, så enn så lenge ser jeg i allefall gravid ut *fnise*

Skrevet

Hei hei.

Er tilbake etter innsetting av 2 små i dag, er mer optimist i dag enn i går. Jon mente selv at han hadde dårlig tro på dette i går, men at eggene hadde tatt seg kraftig opp til å bli klasse B egg. (jeg har aldri hatt mer enn C egg) Og i dag ble både han og jeg glade og fornøyde.

Nå er jeg sykemeldt t.o.m tirsdag så jeg skal kose meg og slappe masse av. Kjenner jeg er helt skjelven av Bricanylen, er nesten som kroppen er kvalm men ikke hodet, vanskelig å beskrive.

Hvordan har dere andre jenter det i rugetiden da??

Maddiken; takk for trøstende ord, det hjelper å bli heiet på inni mellom.

mvh

Skrevet

Så bra da, bæææ:-) Nå ble jeg glad!!! Masse lykke til videre!!

Jeg har ruga siden fredag, er det da min andre eller tredje dag i dag(søndag)?? Uansett, jeg kjenner ikke så mye. Litt murringer, men det er vel helst medisinene som gjør seg gjeldende.. Det blir noen spennende uker nå iallefall!!

Skrevet

som dagene snegler seg av gårde, hvordan har dere andre det?

Skrevet

Ja, tiden går jo ikke fremover.

Kunne så godt tenkt meg å fått dette overstått nå, vite.

Men, det går jo ikke. Er jo bare på rugedag 3...

Håper det går fort fremover nå!!!

Hva kan vi finne på som får tiden til å gå litt fortere da?

Skrevet

Tiden snegler seg fremover ja. Innsetting fredag av ett 8-delt egg. Jeg er ikke superoptimistisk (selv om alt ser fint ut), og prøver å se på dette første forsøket som ledd i en prosess.

Av mine 9 befruktede egg var det kun dette ene som hadde fortsatt å dele seg. Legen antydet mulighet for kromosomfeil hos en av oss siden jeg har hatt en SA og siden det kun var dette ene egget som delte seg fint. Grrr. Håper ikke det er tilfelle. Da må i så fall vurdere donor/adopsjon.

Fyller dagene med jobbjobbjobb, venner, hagestell og starter igjen med (lett) trening på onsdag.

Skrevet

Sa legen det Krusemynte?

Det er vel mange som har opplevd dårlig deling av egg, og flere SA uten at det trenger å bety en kromosonfeil? Sa han noe annet hvorfor han mente det?

Om det så er tilfelle, så kan dere, om dere finner ut av feilen, teste tidlig i svangerskapet, eller genteste egg i utlandet.

Men donor eller adopsjon er jo gull verdt det også.

Håper på egget ditt Krusemynte :-)

Skrevet

Jeg vil også være med her:)

Satte inn 2 todelte egg på fredag- dagen etter uttak.... ble ikke helt optimistisk av det, men legen sa at eggene hadde det bedre i livmoren derfor valgte de å sette de inn så fort.

Begynner å bli veeeldig testesyk.., i det ene øyeblikket føler jeg at dette går veien, men i det andre øyeblikket har jeg lyst til å griiiine...

Lykke til alle sammen!

Skrevet

Hei Maddiken,

Det legen siktet til er en form for "sekundær" kromosomfeil hos en av oss, som ikke har noen betydning for individet som sådan, men som kan påvirke muiligheten til å produsere egne barn. Husker ikke den nøyaktige betegnelsen. Men det er jo bare én mulighet av flere ting som kan være problemet vårt. Vi får se.

Krysser fingrene for at det ene egget klarer seg bra fortsatt!

Skrevet

nå er jeg jammen meg utålmodig, har kjøpt test men vet det er alt for tidlig.det som er rart er at jeg er kvalm vær dag kl 11, har ømme såre pupper og stikkninger nederst i magen.

håper det betyr gravid.

hvordan er det med dere andre?

Skrevet

Jeg har faktisk INGEN sympt i hele tatt.

Og da mener jeg INGEN.

Ikke det spor kvalm, uggen, trøtt, ikke noen sympt av progesteronen engang.

Dette lover jo VELDIG godt da :-(

Men, håper de gode tegnene du har lene70 er graviditetstegn :-)

Skrevet

hva er symptomene på progestanen egentlig?

Jeg har vondt imagen, er suuupertrøtt og har ingen energi:(

Ellers så er det bare så utrooooolig lang tid å vente ....

er på rugedag 6 idag

Skrevet

progesteron kan gi alle de kjente graviditetsympt.

Slik som trøtthet, kvalme, ømme pupper, oppblåst i magen etc.

Trodde jo jeg kom til å få noen sympt av progesteronen i allefall, men niksen piksen.

Hakke fått noen :-(

rugedag 5 her.... Satte inn egg fredag den 13. Det kan jo aldri gå bra

*fnise*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...