Gå til innhold

ADHD- en 6.sans??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av deres ADHD som har hatt, eller har en form for 6.sans?? mitt tantebarn som har ADHD har sagt at han føler han teker noe, så skjer det rett etter... Søsteren min har sett "skikkelser" flere ganger, hun har også ADHD... jeg selv merker også nærvært og har hatt mine opplevelser innen det paranormale... Og ett annet av mitt tantebarn har også desse symptomene på ADHD og har nå helsesøster og bup inn i bildet.. Han har sett både menn og damer rundt seg som ingen andre ser.. Så jeg har begynt og tenke om det har noen sammenheng...??

Jeg har lest i flere bøker som medier har skrevet og har lest litt om indigo og krystallbarn.... Holder nå å med en bok som en kjent healer har skrevet. Han herer Eric Pearl, boka hete "vekk din indre healer"... Han forteller om sin barndom, og når han beskriver seg selv i barndomen så er det ett skikkelig ADHD barn... Jeg skal skrive ett avsnitt her:

"Dagen kom da jeg skulle på førskolen, fra det øyeblikket jeg gikk inn døren kjede jeg med halvt til døde. Det meste av tiden brukte jeg på å dagdrømme. Ikke slike vanlige guttefantasier som ballspill, være helt, bekjempe monstre. Langt mer vanlig var det at jeg lot som jeg var orakelet av Delfi. Jeg viste ikke egentlig hvem eller hva orakelet av Delfie var, men jeg så for meg at jeg satt i en hule et sted langt, lagt borte og tok meg av horde av mennesker som var kommet for å søke mine råd.

Jeg tenkte også på handlinger som jeg bare visste kunne gjennomføres, f.eks. å føre hånden gjennom en vegg. Jeg var sikker på at om jeg bare kunne låse meg inne på rommet i tre dager, så ville jeg finne ut av hvordan jeg skulle greie det. Merkelig nok var det ingen som virket villige til å la meg forsøke. Sannsynligvis hadde de selv forsøkt det da de var barn og funnet ut at det var bortkastet tid.

Hvis lærerne mislikte dagdrømmingen min, mislikte de sannsynligvis enda mer min manglende evne til å følge med. Jeg lagde ofte bråk: oppførte meg dårlig og tiltrakk meg oppmerksommhet, eller overså dem og forsvant inn i min egen verden. Før det første året var omme, hadde jeg vært innblandet i så masse bråk at min mor til slutt brast i gråt forran rektor.

"Når skal det ta slutt" sa min mor.

"Når han er oppriktig interesert i noe, sa rektor.

............Sosialarbeideren kom hjem til oss for å sjekke de hjemmemiljøet for å se om hun fant en sammenheng til hvorfor jeg ikke gjorde det bra på skolen. Rett etter hun hadde kommet hjem til oss, spurte jeg om hun ikke ville være så snill og forklare "uendelighet" for meg....Hun ble forfjamset..."

Denne gutten, eller forfatteren utdannet seg til kiroprktor etterhvert og oppdaget i den sammenheng at han hadde mer enn bare "vanlige" evner, da hans pasienter ble raskt helbredet...

(Kan også nevnast at når han ble født var fødselen vanskelig og moren var død og ble gjennopplivet..)

har dere noen spessielle opplevelser med deres barn... Eller er dette bare rent tilfeldig i min familie...

Fortsetter under...

Skrevet

Har en bror på 10 år med ADHD, han mener at han har sett små "vesen" en gang ropte han på mamma og sa " ser du den mamma?" da sa han at han hadde sett et lite vesen med masse stritt hår/pels som sprang/vugga ned over et gulv, mamma sa at det er sikkert et ekorn prøvde ho seg på, men hvor mange ekorn klarer å gå på to bein og samtidig være rett i ryggen.

Det var mange mennesker der men ingen andre hadde sett noe.

Han har også hatt episoder der han er helt sikker på å ha sett mennesker som ikke er der.

Min mor som også har ADHD mener også å ha sett noe da hun var ung, hun ble så skremt av dette synet at hun ikke prater stort om dette.

Skrevet

Forskere som har interesert seg for det paranormale og den 6.sans tror det er en sammenheng med pinealkjærtelen som ligger opp i hjernen... De har ikke fått kartlagt noen andre funksjoner på denne..(mener jeg å ha lest) Å det de synes er litt oppsiktsvekkende er at denne pinealkjærtelen er den kjærtelen i kroppen som får mest blodtilførsel i forhold til størrelse... Så da skulle en tro den hadde en viktig funksjon for oss... =o)

Hos psykisk sjuke og hos scitzofrene, har de sett en sammenheng med at denne pinealkjærtelen er "ødelagd"/ikke er som den skal... (las jeg en plass)

Denne pinealkjærtelen er vårt 3.øye som noen kaller det.. Slik at noe du ser, trenger ikke nødvendigvis andre se... Det er i den vi "ser" det vi tenker.. Og drømmene våre blir til bilder i denne også.. Og derfor mener de at denne kjærtelen er "porten" til den andre verden og den 6.sans... Kanskje denne er mer "åpen" hos de med ADHD, for det er vel ett fellestrekk hos de at de har livlig fantasi og "ser" mye i sin "indre" verden...

Men dette er bare en tanke jeg har fått... =o)

Skrevet

Jeg har det sånn. Jeg er voksen med ADD.

• 2 uker senere...
Gjest Trollbundet
Skrevet

Å guri,så rart..jeg skal sjekkes for adhd/add,nevropsykologen sa jeg mest sannsynlig har add.jeg var sikker på at jeg så noe en gang,der vi bodde før,folk sa jeg bare hadde drømt,for det var om natta eller grytidlig om morgenen,men jeg er 100 % sikker på at jeg var våken.Det var en liten mann/dverg,hehe..høres rart ut,men slik var det ihvertfall..Jeg er også ganske følsom,men er ikke synsk.Mørkeredd.

Min sønn på 11 skal også sjekkes for adhd/add,og han har sagt mange ganger siden han var liten at han har sett "spøkelser".Han påstår den dag i dag at det var spøkelser han hadde sett.Den gangen jeg så den lille mannen fortalte han plutselig at han hadde sett en liten mann med blå gjennomsiktige klær.Da skvatt jeg,for jeg hadde ikke nevnt noe om det jeg hadde sett.Jeg så ikke noen gjennomsiktige klær men kan vel kansje være at det var mørkere i rommet da jeg så han...jeg så bare at det stod en liten mann der.så konturene.Han snakket til meg også,men kunne ikke "høre"stemmen hans,bare "vet" at han snakket til meg! Vanskelig å forklare..

En gang var jeg og samboer i gamlebyen i fredrikstad,da gikk vi inn i ett gammelt fangehull.Det var ikke noen god følelse synes jeg.Kjente meg ekkel og urolig inni meg,og det var ikke fordi det var trangt der,for det var ikke klaustrofobi jeg kjente.Døren var åpen og..Jeg kjente det var noen der,og jeg tror ikke det var innbilning! Det var en utrolig deilig følelse å komme ut! jeg følte at noen så på meg inni der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...