Gå til innhold

HJELP! NÅÅ! :'(

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, Ultralyd terminen er stortsett riktig! de måler jo lengden på barnet, på forskjellige ben osv. så de treffer stortsett ganske nøyaktig. Men husk at det er like vanlig at en unge kommer 2 uke før terminen som 2 uke etter. Så terminen er kun en 'veiledende' dato. kun 7% blir født på terminen.

Annonse

Jeg har termin samme dag som deg. Her er det jeg vet sikkert:

Jeg hadde min første dag i siste mens den 14. desember, eggløsning den 28. desember og meget regelmessig syklus. Jeg hadde sex tidlig på dagen den 28. og om natten til 1. jan.

Her er det som er usikkert: I følge UL-terminen kombinert med syklusdataene mine, skal min befruktning ha skjedd ca den 30. (to dager etter eggløsning og bare 9 dager før forventet mens), og i følge mensterminen og syklusdataene mine, skal befruktnigen ha skjedd den 28., altså 11 dager før forventet mens).

Et egg kan ligge latent og bli befruktet så sent som en uke etter eggløsning, fortalte min jordmor meg, når jeg så naivt påstod at jeg hadde blitt gravid den 28. Så jeg blir ikke klok på akkurat øyeblikket for unnfangelsen, ettersom det mest sannsynlig uansett ikke har skjedd samtidig som vi hadde sex. ,-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...