jmsg Skrevet 11. juni 2008 #1 Skrevet 11. juni 2008 Det kjentes ut som mensen skulle kommen, men tok en test. Jubelen sto i taket, testen viste positiv etter første IVF forsøk og 5 SA... Dagen etter kom mensen...nedturen ble derfor kjempestor. Ringte sykehuset. De kalte det en kjemisk graviditet, at egget hadde streifet livmorslimhinna men ikke klart å feste seg...Dro inn for å ta hcg, og skal det i morgen også, men jeg er helt sikker på at det er mislykka. Blør jo som bare det. Tankene på å aldri bli mor er helt forferdelig. Et liv uten barn er meningsløst...Det ligger ganske sterkt i en at gener og slekt skal føres videre. Har jo to forsøk igjen, men det føles så lite og fjernt. Tankene ligger på hva vi gjør om vi mislykkes med alle forsøk. Hva koster det å betale forsøk selv? anbefales danmark da framfor norge?
Gjest Skrevet 11. juni 2008 #2 Skrevet 11. juni 2008 Hei Sender deg en stor trøsteklem. Det er alltid trist når vi oppdager at forsøket ikke endte slik vi ønsker det, men husk det er viktig å holde motet oppe. Jeg deler din redsel for å aldri oppleve å bli mor, men vil likevel si at et liv uten barn IKKE er mislykket og uten mening - selv om det føles slik. Jeg kan ikke si om danmark foretrekkes fremfor norge, men jeg vet i allefall at det koster 44000 for 3 forsøk hos Hausken i Haugesund. Medisinene kommer i tillegg. Sjekk denne internettadressen: http://www.ivfhausken.no/ De er kjempehyggelige og flinke. lykke til videre:)
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 12. juni 2008 #3 Skrevet 12. juni 2008 Jeg kjenner ikke historien din, men ser du har 5 SA bak deg. Kan jeg spørre hvorfor du har så mange SA? Regner med at du har blitt utredet og kanskje fått en diagnose og at du får noen medisiner for at du skal klare å gjennomføre et svangerskap? Ønsker deg masse lykke til!
jmsg Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. juni 2008 Utredning har ikke gitt svar på noe, finner ikke noe galt. Mente jeg skulle starte med pregnyl ved siste svangerskap, men det ga ingen positiv resultat da det var "tomt egg", og da har ikke medisinene noe virkning. Deretter prøvde vi i et helt år med å oppnå nok et svangerskap da vi har klart det selv tidligere, før vi startet med IVF nå, hadde et håp om at det ville ordne seg selv, men den gang ei. Nå snakker de om en tynn livmorslimhinne...at det kan skyldes arrdannelse i livmora pga mange utskrapninger. Arr i livmorslimhinnen gjør at egget ikke fester seg...så utskrapningene kan bli en pris å betale for barnløshet...trist, men sant. Det beste ved SA er egentlig om kroppen klarer å ordne opp selv, noe den gjør i de fleste tilfeller, men som de fleste sykehus ikke gjør, dessverre. Ved påvist SA bærer det som regel på revicio med en gang. Skal nå ta en bedre utredning på dette, men det blir ikke før over sommeren. Er avhengig av en livmorslimhinne som fungerer om egget skal feste seg og gro der til navlesnora tar over jobben... Tankene svirrer mye nå...er innom adopsjon, nytt forsøk over sommeren, bitterhet på lokalsykehuset som lot det gå så mange SA før de sendte oss til spesialist, er det arr eller bare en tynn slimhinne som man kan bygge opp, vil jeg noen gang kunne bli biologisk mor. Jeg skulle så gjerne hatt et barn med min fantastiske mann. Det finnes ingen bedre enn han. Det menneske jeg elsker, verdsetter og respekterer mest her i verden. Alt er bare så trist akkurat nå.
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 12. juni 2008 #5 Skrevet 12. juni 2008 Det er helt hårreisende at de ventet til den 5 SA ja.... Man har jo krav på utredning etter 3. Ved neste IVF (dersom det blir det) burde du få dobbel dose med progrestontilskudd som du tar hele 1 trimester (første 12 ukene). Jeg har 3 SA bak meg jeg gikk på dobbel dose av dette de første 12 ukene. Vet ikke om det var det som hjalp, men kanskje en kombinasjon av det og blodfortynnende (har en blodsykdom...) Stå på og forlang utredning i alle fall før dere besemmer dere for hva dere skal gjøre videre. Ønsker deg masse lykke til!
Søskenhåp adopterer Skrevet 13. juni 2008 #6 Skrevet 13. juni 2008 Jeg har selv hatt en SA (ingen utskrapning) og en MA (utskraping) og vet hvor forderdelig dette med å miste er, og så har du hatt 5....Er det noe hos deg som gjør at spirene "glipper" (f.eks. tynn slimhinne) så er jo kanskje ikke IVF noe bedre enn normalbefruktning heller, så var jeg deg/dere så ville jeg prøvd finne ut helt av dette før neste IVF. Mange her som har mistet flere ganger går på ekstra medisinstøtte utover i graviditeten. Men ikke gi opp, sikker på det går til slutt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå