catine Skrevet 11. juni 2008 #1 Skrevet 11. juni 2008 tankene mine surrer rundt idag.... Vi skal ha uttak imorgen, og sannsynligvis innsetting på lørdag. Dette er første søskenforsøk. Sist gang lyktes vi på 3. forsøket og fikk satt inn 2 egg hver gang (av den grunn at det bare var 2 egg som var gode nok) Nå lurer vi veldig på hva vi skal gjøre denne gangen..? (har lurt på det før her inne, men trenger flere synspunkter:) Er veldig redd for komplikasjoner for et av barna dersom det blir tvillinger, men samtidig så "føler" jeg at det er bedre sjangs for å lykkes dersom vi setter inn 2...........
Callach Skrevet 11. juni 2008 #2 Skrevet 11. juni 2008 vi lykkes sist når vi fikk satt inn to egg.. lykkes ikke på første forsøk med ett egg.. komer til å ønske 2 egg denne gang oxo om vi får det.. tvillinger er velkommen egentlig... selv om det kommer til å bli valdig tøft.. lillegutt er 7 mnd...
IVF-mammaer *venter nr.2og3* Skrevet 11. juni 2008 #3 Skrevet 11. juni 2008 Vi var aldri i tvil da vi fikk valget om å sette inn ett eller to. Men vi hadde jo tenkt mye på det på forhånd! Det kan oppstå komplikasjoner med to, men det er det jo ingen garanti for uansett. På klinikken fikk vi oppgitt at sannsynsligheten for å bli gravid ikke øker noe betraktlig ved innsetting av to egg, men litt større sjans har man. I tillegg føles det godt psykisk, for du har liksom "ett å gå på". Så med mindre du frykter tvillinger veldig sterkt, ville jeg gått for 2 Det er jo uansett ingen garanti for at egget ikke deles seg i to når det blir lagt tilbake *hehe*
catine Skrevet 11. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 11. juni 2008 takk for svar jenter! Mannen min heller mot å sette inn 2, det er helst jeg som er litt tvilende.. Kan jo være at det ikke er 2 egg som er gode nok denne gangen ,så det får vi bare vente med til uttaket, befruktningen og delingen er over med å bestemme helt............(og det føles leeeenge til;)................. Tror nok at vi kommer til å sette inn 2- sist gang så ble det jo 1 supergutt ut av de 2 vi satte inn:) og satser på det klaffer denne gangen også! håpehåpe håpe..
IVF-mammaer *venter nr.2og3* Skrevet 11. juni 2008 #5 Skrevet 11. juni 2008 Da må dere ha masse lykke til, uansett hva dere velger å gjøre Krysser fingrene for minst to fint befruktede egg
Linemor m/ twins 2007 og 2010 Skrevet 12. juni 2008 #6 Skrevet 12. juni 2008 Skjønner godt hvordan du har det. Er i ganske lik situasjon selv nå. Vi skal ha uttak/innsetting i uke 26. Sist satt vi inn to egg alle gangene, og på 3. forsøk ble det full klaff ) Våre vidunderlige tvilling-gutter er nå 17 mnd. Men siden guttene er små enda, så har vi valgt å kun sette inn ett egg på søskenforsøkene. Men jeg hadde ikke vært i tvil hadde jeg ikke hatt barn, da hadde jeg gått for 2 egg ja ) Lykke til videre.
Maddiken Skrevet 12. juni 2008 #7 Skrevet 12. juni 2008 Jeg ville helt klart satt inn 2 :-) (og det skal jeg også.. hehe)
proppeloppen Skrevet 12. juni 2008 #8 Skrevet 12. juni 2008 Hei! Vi hadde også en runde på dette rett før vårt søskenforsøk nå i mai. Vi har ei IVF-jente fra før hvor det ble satt inn 2 egg. Denne gangen ble jeg og mannen min enige om å bare sette tilbake 1 egg. Ønsket ikke sjansen for tvillinger da ingen av oss har familie i nærheten som kan avlaste oss litt. Jeg er 39 år og var selv litt skeptisk på å "bare" sette tilbake 1 - MEN jeg hadde hørt at de nå hadde blitt flinkere til å plukke ut det egget som de mente var best....så slik ble det. Jeg testet for 3 dager siden og jeg er GRAVID. Snakk om god uttelling. Håper dere blir enige og føler dere trygge på den beslutningen dere tar. Det er det viktigste! Lykke til
Søskenhåp adopterer Skrevet 12. juni 2008 #9 Skrevet 12. juni 2008 Skjønner godt du er skeptisk til å sette inn 2 jeg.... Vår gutt var ett av 2 egg, dette var før de nye "reglene" hvor de som regel setter inn ett hvis det er av god kvalitet. Ble også gravid på første søskenforsøk da de satt inn ett men mistet. Har satt inn 2 fryseegg nå fordi dette er det vanlige med frys, men har litt hetta for å få tvillinger ja. Ikke bare med jobben det blir evt. etter de er født, men også at det kan lettere oppstå komplikasjoner, for tidlig fødsel osv. Vi bestemte oss bare for å gjøre det legene sa vi, og ingen spurte heller om vi ville sette inn ett eller to på frys de sa bare "nå setter vi inn 2 fine egg". Så får vi bare se. Jeg håper EN klorer seg fast og blir i 9 mnd! Blir det to så tror jeg at jeg får hetta skal jeg være ærlig. Spes. fordi vi har en toaring fra før....Første runden hadde det vært helt greit å få to med en gang. Men tenk på det de sier at det er like stor sannsynlighet for å bli gravid med ETT egg hvis det er av god kvalitet. To dobler ikke sjansen - det er like stor suksessrate med ett sa de til meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå