Gå til innhold

HVIT DUK HJELP!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha hvite duker.

Men bordene har så rare mål.

120* 75

Hvor lang og bred bør duken være da?finner jo ingen som er deromkring,de fleste blir vel alt for lange??

og når et rundt bord er 86cm i omkrets,er d størrelsen på duken og?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En for lang duk kan du lage en slags dobbel brett på, på ene enden. Duken blir jo da tredobbel et lite stykke. Det syns nesten ikke om du gjørd det litt flid med brettinga. Dårlig formulert, men håper du skjønner hva jeg mener. Du må jo da passe på at ikke vaser eller noe lignende blir stående akkurat på bretten slik at det velter. Spesielt obs på stearinlys!

DErsom duken til det runde bordet ikke skal henge utfor kanten, så kjøper du 85 cm. Jeg ville nok ha kjøpt en i 90 eller 95 cm så henger den litt utfor kanten. Evt en som er litt mindre enn bordet slik at den blir som en stor brikke innpå bordet. MEn smak og behag.

Skrevet

opp

Skrevet

Tror jeg hadde kjøpt hvit nervøs velur i metervare hos Jysk jeg. Den er genial! Trenger ikke tenke på stryking, legger seg pent på bordet, ser flott ut, og det beste av alt er at du kan klippe den i den lengden du trenger!! Fås i 5 meters pakker á 75 kr tror jeg det var. Vi hadde langbord til julelunsjen på jobben, og da brukte jeg den røde. På 17.mai hadde vi et litt kortere langbord hjemme, og da brukte jeg den hvite. Kjempesmart !! Fikk masse skryt!

Skrevet

må vel syes da?

Skrevet

rema har billige engangsduker (papir med plastlag).

du må beregne x antall cm i tillegg til bordstørrelsen.

har du rundt bord så hjelper det ikke stort tror jeg å vite omkretsen. mener de måles i diameter.

Skrevet

Sparkjøp har masse flotte! Sjekk sparkjop.no hvis du ike har en butikk i nærheten!

Skrevet

Neida, de krøller seg litt i enden, slik at det ser pent ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...