Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

... og ny ekteskapslov! Det var jammen på tide :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg roper ikke hurra, desverre.. Mine barn blir like "loveløse" nå som før. Da vi velger å lage våre barn med anonym donor i Danmark må disse fremdeles stebarnsadopteres. Det er flere grunner til at vi også kommer til å lage våre neste barn i Danmark, men det vil jeg ikke gå inn på nå.

Realiteten er at mange hetropar også drar til utlandet for sæd eller egg, og disse må ikke gjennom en adopsjonsprosess..

Men vi lesbiske MÅ gjøre det i Norge!! Nei, dette er ikke likhet, så jeg er svært skuffet!!!

Skrevet

Vi kommer også til å få våre neste barn via Stork, fordi vi som dere ønsker anonym donor - men likevel synes jeg loven er flott :o)

Det er jo et steg i riktig retning!

Kanskje det i neste lov blir åpnet for anonym donor også?

Jeg trodde forresten at også heterofile par må velge åpen donor? Nå er jeg ikke veldig opplest på temaet, så fortell gjerne hva loven sier om det :)

Skrevet

I Norge må alle sæddonore våre åpne, så det stemmer at heterofile par også må bruke denne ved inseminasjon eller IVF. Men det er en del heterofile par som drar til Danmark for behandling der, pga assisted hatching o.l, som ikke er lov i Norge. I Danmark MÅ man bruke anonym donor ved IVF, og det er det mange som gjør. Og disse parene må ikke stebarnsadoptere barna sine. Det var det jeg mente :)

Skrevet

Ok, da forstår jeg urettferdigheten.

Likevel feirer jeg og tenker at Norge har tatt et viktig steg i riktig retning.

Jeg tenker også at nå har vi et reelt tilbud å forholde oss til i Norge, men at vi velger noe annet utifra våre behov og tanker om hvordan tingene skal være :o)

Jeg tror nok vi ville valgt å reise til Stork uansett. Vi elsker disse små "ferieturene" og nyter kjærestedager (og barnefri) i København. Litt sofistikerte og småjålete er vi kanskje, he he ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...