Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det er alt forsent å snu, og jeg angrer meg ikke i det hele tatt.Jeg bekymrer meg ikke så mye, vi skal klare oss vi. Min lille familie....? rart å skrive det, men det er jo sannheten allerede. Det eneste jeg er redd for en meningene til folk, folk som mener vi er for unge. Vet vi er unge men vi skal klare oss uansett vi.

Har vokst opp med en pedofil,psykopat, alkoholiker av en far. Som var etter oss barna hele tiden. Men vet du hva? vi klarte oss alle sammen, både mor og søstrene mine. Kjærligheten fra mamma var faktisk viktigst. Den ga oss større trygghet mer enn noen ting annet. Har fått en del livserfaring allerede som 21 åring, og jeg vet at bak en mørk sky skjuler det seg som regel en sol.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137976379-n%C3%A5-er-valget-tatt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer!! :-) Vi er ikke for unge, er 21 jeg også... (er nesten 22 når den lille kommer). Mener det hadde vært værre hvis man var 16-17år?!!

Det ser ut for at du har hatt en tøff oppvekst... Bare du har tro på deg selv, så ordner det seg!! Du har i hvertfall den rette innstillinga... :-) Og ikke tenkt på hva de andre sier! Håper du har støtte fra din mor og søstrene dine, det gjør ting så mye enklere.. :-)

Vi er jo i vår beste alder til å føde barn, men det har vell bare blitt mer vanlig å få barn senere i livet i dagens samfunn!!?? Vet ikke hvordan din livssituasjon er, men jeg er ferdig med min utdanning og har fast jobb. Så ingen må komme å fortelle meg at jeg er for ung i hvertfall, har tatt vare på- og forsørget meg selv siden jeg var 16.

Lykke til videre med din lille familie!! :-)

Klem!

Gjest Mammamoms

Gratulerer og velkommen hit, Tinemora!

Jeg er 22 år, og føler nå at tiden er inne for å få familie. Vi giftet oss i fjor sommer, og gleder oss til å bli tre. Det er forskjellig når tiden er inne for oss. Noen har masse reiselyst for eksempel, som de ønsker å få utfoldet før de stifter familie, eller kanskje andre ting. Jeg har alltid hatt drømmen om familieliv som et stort ønske, og synes det er utrolig at når skjer det faktisk!

Kos deg så masse du kan. Håper du har en god mann! :-)

Annonse

hei...

Jeg var 21 da jeg fikk min første, og angrer ikke.. Er nå 27 og venter min 3 i desember... Er glad for at jeg er såpass ung når jeg har barn, for har mer energi til barnet, og du har ikke helt glemt ting du gjorde da du var liten selv....

lykke til...

Godt gjort!. Jeg synes ikke dere er for unge. Dette klarer dere helt fint. For ikke alt for mange år tilbake i tid skulle du nu ventet barn nr 2 eller 3. Det er bare i dagens samfunn at gjennomsnittet er økt til 27 år. Legene og jordmødrene mener jo at vi begynner å bli for gamle når vi starter med å få barn. Hadde dere vært 15-16 år så hadde jeg forstått at du hadde syntes at dere var unge. Dette kommer til å gå kjempefint.

Hilsen ei på 32

Jeg er selv 21 og blir 22 ca en mnd etter termin. Samboeren min er 25 og vi hadde planlagt dette! (Er nå 15 uker) Noe vi også fortalte familien, og vi la vekt på at vi er veletablerte, gode jobber og god helse. Hvorfor vente da? Vente så lenge at risikoen for at barnet ikke er friskt, kroppen ikke like sterk og i hverstefall ikke ha muligheten til å få barn i det heletatt? Nei takk. Selvfølgelig trenger ikke det å skje, men vi ville ikke ta den sjansen! Familien syns nok vi er unge, men når de tenker seg om, så var de fleste på vår alder når de fikk førstemann;) Så vi er tatt godt i mot og de forstår at dette er vel gjennomtenkt!

Tusen takk for mange fine svar, godt å høre andres meninger som er positive. Har læringsjobb, og har ordnet allerede en avtale med lærern min. Og har vært sammen med barnefaren i 4 år, så vi er ikke så ukjente for hverandre.hehe.

Gleder meg kjempe mye til den lille kommer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...