Gå til innhold

Inntekts- og skatteopplysninger for arbeidstaker. Hva får jeg?

Anbefalte innlegg

Blir gal av alle disse papirene i forbindelse med foreldrepenger og at forskjellige på trygdekontoret mener forskjellig....

Jeg har tre arbeidsgivere. Den ene jobben er en 60% kontorjobb med fast månedslønn så denne er grei. På de to andre jobbene er det jeg og samboeren som står felles som arb. taker men jeg står som lønnsmottaker og kan dermed ta med disse pengene i beregningen for foreldrepenger. Disse to jobbene skal vi fortsatt ha men samboeren min blir stående som lønnsmottaker mens jeg har permisjon.

Har nå fått skjema fra den ene av disse to arb.giverne. Den andre fikk jeg beskjed om å bare levere lønnsslipp. På begge disse består lønnen av en arbeidsgodtgjørelse/lønns del og en utgiftsdekningsdel. På skjemaet fra arbeidsgiver er det regnet om til ukelønn fordi inntekten varierer en del og det blir regnet et gjennomsnitt. Inntekten er satt til 2440,- pr. uke. I tillegg er det ført opp 521,- pr. uke i naturalytelse (dette er utgiftsdekningen)

Noen som da vet hva jeg får pr. mnd? Blir ukelønnen ganget med 4,3? (uker pr. mnd.) Kommer denne naturalytelsen i tillegg til inntekten eller blir trekt i fra?

Håper noen har greie på dette for jeg blir helt forvirret ...

Fortsetter under...

Naturalytelsen skal ikke medregnes da du ikke vil ha disse utgiftene når du er i permisjon. Om dere har trikset det slik at arbeidsgiveren syns det er greit at din samboer blir lønnsmottakeren når du er i permisjon får du regnet med lønnen fra den andre jobben selv om ut fra det du skriver er dette lønn til dere begge.

Da deles 2440 på 5 dager i uken og da har du en dagsats på 488 kr. Dette blir ganget med antall arbeidsdager for hver mnd(hvor mange arbeidsdager det er i mnd varierer) og så plusses den adre stillingen på. Du kan få utbetalinger opp til 6G.

OK, takk for svar! Hun ene mente at naturalytelsen skulle trekkes fra lønna, men da er ikke det riktig...

Det er ikke triksing i det hele tatt faktisk, det er helt lovlig;o) Om jeg skulle fortsatt å hatt arb.godtgjørelsen måtte jeg tatt ut graderte foreldrepenger. Litt vanskelig å gjøre det fra to arbeidsgivere og ikke fra den tredje.

Måten vi gjør det på står som eksempel i folketrygdloven - så triksing er det ikke;o)

Det var det jeg også skrev, at naturalytelsen IKKE skal medregnes.

Kan du si meg hvilken paragraf i folketrygdeloven dette står? Jeg er hobby jurist og er innterisert i å vite mest mulig anngående permisjonsrettighetene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...