lillebie på`n igjen Skrevet 11. juni 2008 #1 Skrevet 11. juni 2008 til ale oss skeive! Det var jammen meg på tide med ny ekteskapslov )
Chaiemae Skrevet 11. juni 2008 #2 Skrevet 11. juni 2008 Gratulerer til dere alle sammen! Selv om jeg ikke er lesbisk så har jeg ventet lenge på denne dagen.
IVF-mammaer *venter nr.2og3* Skrevet 11. juni 2008 #4 Skrevet 11. juni 2008 Jeg roper ikke hurra, dessverre.. Mine barn blir like "loveløse" nå som før. Da vi velger å lage våre barn med anonym donor i Danmark må disse fremdeles stebarnsadopteres. (Det må deres også lillebie.. )Det er flere grunner til at vi også kommer til å lage våre neste barn i Danmark, men det vil jeg ikke gå inn på nå. Realiteten er at mange hetropar også drar til utlandet for sæd eller egg, og disse må ikke gjennom en adopsjonsprosess.. Men vi lesbiske MÅ gjøre det i Norge!! Nei, dette er ikke likhet, så jeg er svært skuffet!!!
lillebie på`n igjen Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. juni 2008 ja jeg vet at loven ikke dekker oss som er i danmark, og det er ikke bra nok av regjeringen. Jeg liker heller ikke at donor må være åpent! MEN at regjeringen har nå likestilt oss i norge under lov, på den måten norge mener vi er likestilt, er jammen meg på tide! i dette trangsynte landet skal vi være glad de har gjort noe som helst for oss! men det kommer nok etterhvert, som en av stortingsrepresentantene under Arbeiderpartiet sa i går, det er direkte flaut at det er bare 40 år siden å være homofil var forbudt under lov, og det er flaut at regjeringen har brukt så lang tid på å finne ut noe som er så åpenbart. men jeg er glad norge har laget ny lov for oss.:-)
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #6 Skrevet 12. juni 2008 Jeg tror det er vanskelig å få alt som man vil med eneste gang. Jeg synes den loven er en STOR fremskritt. En homofil vennepar av meg har ventet lenge på denne loven og nå skal de endelig gifte seg :-) Er virkelig glad på deres vegne. Vedr ass befrukning i Norge for lesbiske har vi et nytt problemstilling, det er ikke nok sæd til alle og det blir kanskje lang kø. Så jeg tror mange må forsette å dra til danmark for å få inseminasjon hvis det blir for lenge å vente her i Norge. GRATULERER med nye loven :-) Hilsen hetrofil
SogH Skrevet 12. juni 2008 #7 Skrevet 12. juni 2008 HURRA for oss! Og hurra for Norge som endelig har fått en lov som diskriminerer mindre enn før!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå