Gå til innhold

våkn opp å lukt på blomstene !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er medlem av denne gruppa, og det var jeg sist graviditet også. Men betydlig lettere denne gangen. Jeg vil bare si at jeg er så heldig å være med på et overvektsprosjekt som har gjort at jeg har fått opp øynene. Alle hjelpemiddler eller lette løsninger hjelper ikke når man skal gå ned i vekt og holde seg der. Jeg har selv sett det og erfart det.

løsningen på deres vektproblemer er : innrøm at du har et problem og ikke skul det.

1. Spis vær 3 time drikk masse vann

2. tren minst 3 ganger i uke pluss fysisk aktiv de andre dagene

3. hold deg unna søtsaker for en god stund for å se om du kan kontrolere det på en sunt nivå.

det er sundest å gå ned 1/2 til 1 kilo i uka. jeg vet at det ikke er lett, men du/dere kan klare det akkuratt som jeg.

ha trua på deg selv og hev hode høyt å tenk at godis masse mat gagner ikke deg eller barnet/barna dine. de skal faktisk leve samme livsstil som deg/dere. Å de fortjener det ikke.

Jeg klør i fingrene etter å starte å trene igjen etter å ha trøkt ut denne unge:)

mvh

ei som bare vil dere vel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei:)

det samme mener jeg at de lette snarveiene er ikke varige endringer...mener selv at om vi skal gå ned så er det livsstilsendringer som må til... må innrømme at jeg er en av dem med veeeeeldig lav selvkustus, så jeg trenger noen som må skubbe meg litt i gang.... men nå når jeg er ferdig å gå gravid så skal det virkelig bli andre bolller her.... om ikke bare for meg, så for familien, vil ikke dø av hjerte eller noe pga at jeg var for lat til å gidde å gjøre noen små endringer...

gleder meg til å starte for fult:)

klem til HI:)

Skrevet

jeg skal love deg det ikke er lett. MEN MAN MÅ BARE. DET ER HARDT , VONDT OG VANSKELIG. men når man ser eller føler det sånn vet man at det er riktig.. hardt arbeid er det som skal til. skulle ønske like mye som andre her inne at det fantes 1 pille som kunne gjøre noe med det. men nei. det er er jeg som har et problem å det er like ille som en narkoman faktisk. jeg er avhengig av noe så teit som mat.. men sånn er det ..

Jeg har mål å gå ned 45 kilo frem til neste sommer, å det klarer jeg flere på overvektsprosjektet har klart det på 1 år. med mye fokus klarere man det..

stå på alle som VIL HARDT NOK KLARER DET... OG ER DET VIKTIG NOK AT BARNA DINE FÅR EN SUND OPPVEKST SÅ GJØR NOE MED DET I DAG ........

KLEM

Skrevet

jeg har som mål å gå ned 30 kg til neste år, så det er ikke helt umulig skulle jeg tro... har mast på legen om å få oppfølging noe han ikk er så veldig lysten på virker det som...... uff føler meg masete når jeg må mase om å få hjelp for å gå ned....vil bare at han skal hjelpe meg med veing o.l. for jeg tror at om man vet at man har noen som backer deg opp så blir presset litt større.... ikke lett å lure seg unna da:)

Skrevet

BYTT LEGE! han/hun skal stille opp for deg som han/hun skal stille opp for andre med sykdommer. min lege er helt super. Jeg kan veie meg hos dem vær uke viss jeg vil, men jeg er veldig heldig som har 4 år med oppfølging på det prosjektet. det hjelper meg med å komme i gang igjen. du må gjerne sende meg mail ang vekta vær uke til meg viss det kan hjelpe.. jeg er her for å backe opp viss noen virkelig mener å gå ned i vekt. selv er jeg kjempe motivert om dagen, selv om jeg ikke orker så mye. jeg veide faktisk 140 kilo når jeg fikk førstemann, det er snart 3 år siden. nå veier jeg 115 og er 8 mnd gravid.. det går , men det er bare hardt veldig hardt.. men det lønner seg. ungene mine skal ikke lide den samme greia som meg.. du klarer det å legen din burde du riste litt å si at dette faktisk er en lidelse/sykdom på lik linje som narkomane. det høres forferdelig ut men jo det er sant. forskning viser faktisk at rotter som var avhengig av heroin gikk rett over på sukker. det er skummelt altså. og jeg råder deg kutt ut all brus i hvertfall sukker brus. jeg sverger til cola zero. det går fint.

bare spør viss det er noe mer eller du trenger støtte jeg svarer så gjerne..

Skrevet

så bra at du har en lege som støtter deg og at du får hjelp.... veide 107 kg før svangerskapet har til nå gått opp rundt 3 kg er i uke 36, men gikk ned en del de første 22 uken pga kvalme...

føler at jeg frem til nå har vert kjempe flink å spise mye frukt og drikker ikke saft eller brus, men nå har jeg sklidd ut den siste uken med sjokolade og brus(peppsi max) og føler nå at kontrollen min ikke lengre er der.... er redd for at nå sklir jeg helt ut igjen.

har slitt med stoffskifte sykdom , men siden jeg begynte på medisin så har jeg ikke gått opp men heldigvis stangnert. er lei av å drasse rundt på disse kiloene,vil kunne hvere med ungene mine på mange aktiviteter som jeg nå føler at jeg ikke klarer ga vekten.....:(

hadde vert kjempe kjekt å kunne laget en motivasjons/trim/veie gruppe eller noe når vi nå snart er ferdig, for jeg er hvertfall kjempe klar for å gå ned men trener ett spark bak..... kjekt å kunne dele oppturer å nedturer med andre som vet hvordan det er å faktisk slite. har veninder som kommer med den at "du er jo ikke så stor da" mens de lasser frem snop som jeg da selvsagt stapper i hodet... uff blei litt sytete dette... det jeg egentlig mente å si at jeg takker for at du tar deg tid å svare på disse innleggene og håper du kanskje vil skrive noen mail med meg når vi er ferdig å ruge sånn at i er to som trimmer og kan inspirere hverandre:)

må bare spør om hvilket prosjekt du er med på og om det er sånne opplegg mange plasser i landet.....

Skrevet

3 kilo er ingen ting, en må kose seg litt også. men det er hva vi definerer som kos. jeg var kjempe flink i begynnelsen jeg også. men var så utkjørt av trening, skole, barn og hjem at hjernen lyttet ikke til fornuften. men jeg er åpen om det å har noen å snakke med. så jeg har funnet ut at jeg tar det igjen, men har ikke sluppet opp strikken for å si det sånn.

når det gjelder venner må du bare ta et oppgjør med deg selv at du ikke spiser det når du er borte. man kan ikke regne med at venner skjønner hva en går igjennom. og ja jeg hører det vel støtt og stadig at du er jo bare så blid da.. ja blid og kjempe tykk. ..... men men .

jeg måttekutte ut sjokolade og div fordi jeg viste at det kom til å ødelegge for meg. det går så lenge en fokuserer og holder hode kaldt. jeg kjøper aldri godis hjemme, her finnes det ikke en dritt faktisk. dermed er det lettere å la være. mannen min er også utrolig flott støtte spiller. syte det kan vi gjøre alle sammen å bli kvitt dritten trenger vi faktisk.. men skap noe for deg selv og din familie. hele familien må gjøre det samme ellers går det ikke..

send meg gjerne mail [email protected]

prosjektet jeg er med på er et overvektsprosjekt i stavern kysthospitalet. vet ikke om de tar opp flere nå, fordi dette er et prosjekt men regner ikke med at det bråstopper. snakk med legen din, hør rundt om.

klem

Skrevet

kjenner meg igjenn i det du skriver om at venner og sånn sier at jammen du er så blid og artig.... men jeg vil ikke være den blide artige tykke jenta, vil være cen blide artige jenta....:)

skal høre om det er noen lignende prosjekt her i området og mase på legen min, for nå må jeg få litt hjelp til dette her....

sender deg en mail en dag om det er greit jeg så jeg får høre litt om hvilket opplegg du har på mat o.l. er ikke helt sikker på alt med kosthold... skjønner det med at jeg skal spise sundt, men hører noe her og noe der .noen sier at man ikke skal spise brød, andre sier man skal det, så det er ikke helt lett dette:)

er det lenge igjen til din termin?? har termin 16.juli så da er jeg klar med vognen til å få begynt å trille... har to jenter fra før så jeg regner med at trimen kommmer:)

takker for støtten:) klem:)

Skrevet

Grethe Roede kurs er ikke så dumt- De går for en sunn livsstil, og der veier du deg regelmessig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...