♥Mie Celine♥Håkon♥ Skrevet 11. juni 2008 #1 Skrevet 11. juni 2008 Hei jeg har en gutt på 3 år som veier rundt 12-14kg. vi har prøvd både bleier fra Libero (billig på kiwi hehe) med kilo fra 12kg og oppover, og fra 15kg og oppover. Men hver eneste natt så tisser han igjennom bleia. Han får ikke drikke noe etter 6 om kvelden, og han går på do som det siste han gjør før han legger seg kl 7. JEg blir nødt til å stå opp både en og to ganger om nattan for å skifte bleie og pysj og sengetøy, og det går utover nattesøvnen til både meg og han. Nå er jeg gravid og taker ikke disse natterundene..er for trøtt!!! Noen som har erfaring med Liberobleiene og det problemet her? JEg trodde lissom libero var en av de beste merkene på markedet. Har noen erfaring med "billigbleiene" om de er bedre?
Fuglehjertet Skrevet 22. juni 2008 #3 Skrevet 22. juni 2008 Vi slet med det ei stund, og prøvde pampers. Vi brukte de bare om natten for de er jo fulle av fuktighetskrem, men den funka. Hvis gutten går i barnehagen, kan dere jo prøve å kjøpe ett par stykker av andre, så dere slipper å kjøpe en hel pakke for hver sort dere skal prøve.
lykkeligogglad:) Skrevet 22. juni 2008 #4 Skrevet 22. juni 2008 Vi hadde også samme problem med Libero! Nå bruker vi Pampers på natt og har ingen problemer lenger:)
mor_til_2_84 Skrevet 30. juni 2008 #5 Skrevet 30. juni 2008 Liberi lakk på natten hos oss og, men har ikke problemer lenger på natta etter at vi bytte til pampers.
emlyn Skrevet 4. juli 2008 #6 Skrevet 4. juli 2008 Har du forsøkt tøybleier? De nye tøybleiene er mer eller mindre som engangsbleier mht å holde barnet tørt, hvordan man tar dem på osv. De er veldig enkle og hygieniske (og nei, man vasker ikke bæsj i vaskemaskinen eller koker bleier på komfyren lenger! ) ) Vi er nødt til å bruke tøybleier (BumGenius) om natta pga lekkasje. Tror jeg har prøvd seks forskjellige engangsbleiemerker, alt lekker. Råder deg til å sjekke ut bleieboden.no eller kenguruloftet.no f.eks, så finner du garantert en løsning som funker. Du kan jo bruke tøy bare om natta dersom du fremdeles foretrekker engangsbleier om dagen. Vet om mange med samme problem som deg. Synes å være veldig vanlig blant gutter.
Tulletutta Skrevet 4. juli 2008 #7 Skrevet 4. juli 2008 Viss eg kan anbefale ei natt tøybleie må det være P'tit Bamboo med ein innlegg i samme merket. Super nett og fin suger fantastisk godt opp! Viss du er så heldig og bo ei ein an dei kommunene med støtte ordning å kan du jo prøve tøybleier om natta uten å ruinere deg selv. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå