petite fleur Skrevet 11. juni 2008 #1 Skrevet 11. juni 2008 Står oppskrift på grøt på pakka altså, det jeg mener er om det er nok næring i denne grøten til at jeg kan gi den til min 7 mndr gamle sønn som et eget måltid? (Og smaker det godt, mon tro?) :-) Takker for svar......
frk Nilsen Skrevet 11. juni 2008 #2 Skrevet 11. juni 2008 I barnegrøt er det tilsatt jern, vitaminer og andre mineraler små barn trenger. Det er det ikke i maizenna. Jeg ville ikke lagd grøt fra det. Sats heller på barnegrøt som er ernæringsmessig riktig for barnet ditt.
Gjest mphs Skrevet 11. juni 2008 #4 Skrevet 11. juni 2008 Maisenna er kun karbohydrater i form av stivelse og egner seg ikke som babygrøt. Men om du vil lage grøten selv kan du blandt annet bruke maismel, rismel og hirseflak
petite fleur Skrevet 11. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. juni 2008 Ok ;-) Må si jeg ikke har sett de meltypene der i butikken, kanskje jeg må på helsekost? Eller finne en butikk med større utvalg enn kiwi ;-)
Gjest mphs Skrevet 11. juni 2008 #6 Skrevet 11. juni 2008 Maismel får du nå etter hva jeg har erfart kun på helsekosten. De andre selges også der, men rismel selges både på Ica maxi,Ica,ultra og Obs i allefall. Hirseflak har jeg kjøpt på Ultra.
Dragemor Skrevet 11. juni 2008 #7 Skrevet 11. juni 2008 IKKE MAISENA men MAISMEL ) Vi kokte grøt på det til smån. Kjøpte maismel på helsekosten. Er desverre ikke allehelsekoster som har det...men det er bare å lete ;o) Vi kokte på vann og blandet inn mme i det etterpå. Tror det var 1dl vann, 1ss maismel + 1dl mme. Det blir nevnt å koke grøt på hirseflak også ;o) Masse jern ) Vi koker grøt på havregryn til vår 9mnd gamle gutt, og har gjort det siden han var 7 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå