Gå til innhold

Kan man lage grøt av maisenna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Står oppskrift på grøt på pakka altså, det jeg mener er om det er nok næring i denne grøten til at jeg kan gi den til min 7 mndr gamle sønn som et eget måltid? (Og smaker det godt, mon tro?)

:-) Takker for svar......

Skrevet

I barnegrøt er det tilsatt jern, vitaminer og andre mineraler små barn trenger. Det er det ikke i maizenna. Jeg ville ikke lagd grøt fra det. Sats heller på barnegrøt som er ernæringsmessig riktig for barnet ditt.

Skrevet

Signerer frk nilsen :o)

Skrevet

Maisenna er kun karbohydrater i form av stivelse og egner seg ikke som babygrøt.

Men om du vil lage grøten selv kan du blandt annet bruke maismel, rismel og hirseflak

Skrevet

Ok ;-) Må si jeg ikke har sett de meltypene der i butikken, kanskje jeg må på helsekost? Eller finne en butikk med større utvalg enn kiwi ;-)

Skrevet

Maismel får du nå etter hva jeg har erfart kun på helsekosten. De andre selges også der, men rismel selges både på Ica maxi,Ica,ultra og Obs i allefall. Hirseflak har jeg kjøpt på Ultra.

Skrevet

IKKE MAISENA men MAISMEL :o)

Vi kokte grøt på det til smån. Kjøpte maismel på helsekosten. Er desverre ikke allehelsekoster som har det...men det er bare å lete ;o)

Vi kokte på vann og blandet inn mme i det etterpå. Tror det var 1dl vann, 1ss maismel + 1dl mme.

Det blir nevnt å koke grøt på hirseflak også ;o) Masse jern :o)

Vi koker grøt på havregryn til vår 9mnd gamle gutt, og har gjort det siden han var 7 mnd.

Skrevet

Ikke gjør det á :) hi hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...