Gå til innhold

Hun ligger å kaver og lager presselyder halve natten ....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Vår lille snuppe er 4 uker..Hun har faktisk hatt en ganske regelmessig soverutine i det siste; i seng klokken 23 (ca) Våknet kl. 04-04.30 (ca)

Fått pupp ;o) - sovnet igjen, og opp igjen i 08 tiden.

Rett før hun pleier å stå opp ligger hun ofte å lage trykke/presse lyder ... som om hun skal bæsje :=)

I natt tok det helt av .. Vi våknet i 01.30 tiden av disse lydene .. hørte på dette til kl. 03.30 - (det var først da hun begynte å klage) tok henne opp - fikk pupp :o) La henne igjen - lå heretter og hørte på lydene frem til morgen (ca 08) .... puuh! Ga henne pupp igjen .. Nå er klokken 11 og jeg har ikke sovet noe særlig inatt .... straks tid for pupp igjen ;o)

......Mannen min sover selvfølgelig gjennom lydene...

Flere som har det sånn? Noen som har noen tips her? Bebis har jo sikkert også hatt en skikkelig dårlig natts søvn pga. dette ....?!

Trøttklem fra DollyD

Skrevet

Hadde samme problemet med junior, (han var da 2 1/2 uke) men om det var pga at han skulle bæsje eller ikke..............nei det vet vi ikke. Han skrek jo ikke, så han var ikke plaget.

Men jeg fikk ihvertfall ikke ro på meg. Så vi flyttet rett og slett junior over på eget rom i egen seng. Det har fungert kjempefint. Han får ro på seg til å sove, ble for mye lyder inne hos oss tror jeg (pappa`n snorker til tider) og det ble for mye lyder for meg, fra junior, som resulterte i at jeg ble urolig for så at junior igjen ble mer urolig. Kom da inn i en ond sirkel.

Nå sover alle i freden og roen gjennom natta, avbrutt av ett nattmåltid som jeg tar inne på mørkt barnerom.

Og alle er strålende fornøyd :-))

Skrevet

Hei!

Gutten min har vært akkurat lik. Ligget og presset og presset i timevis, uten at det verken kom luft eller bæsj. Jeg prøvde først kiropraktor, noe som hjalp en liten stund, men så var det plutselig værre en noen gang. Da prøvde jeg minifom, mot luft i magen, det hjalp veldig:-) Jeg ga 10 dråper før hvert måltid (glemte det av og til på natta da;-)) og merka bedring bare etter en dag eller to. (Det var helsesøster som anbefalte dette, selv om de ikke anbefaler det på apoteket lenger). Jeg brukte minifom så lenge som flaska varte, tenkte jeg skulle prøve en stund uten da, og da hadde pressinga avtatt. Nå er han tre måneder og problemet er helt borte. Ligger fortsatt litt urolig og strekker på seg, men det virker som om at han klarer kvitte seg med lufta selv nå.

Skrevet

Hei igjen,

Takk for raskt svar jenter :o)

Er det OK å gi miniform selvom hun ikke har smerter ifbm. luften?

(for hun ligger bare å trykker uten å ha det veldig vondt ...)

Mulig vi prøver å legge henne inn på eget rom etterhvert også ...

Vi må jo bare prøve det som prøves kan ?!

Det er jo best for alle parter at alle får sove godt :=)

Klem DD

Skrevet

Vi har det på samme måten.

stakkar, får helt vondt av henne. Begynner å lure på om jeg må på diett, hun har jo en del luft i magen virker det som.. Ikke det at det kommer så mye når hun presser, hun bare trykker og trykker virker det som... Sutrer litt innimellom, og da ser det ut som det er veldig ubehagelig for henne.. Blir mye småspising på henne da også ja... Men vi testet med smokk for første gang i går, og jeg prøvde å gi henne den i dag tidlig når hun presset. Mulig det faktisk hjalp litt. Ble hvertfall ikke bare tull på puppen.. virker som hun tror hun er sulten, eller at hun vil ha puppen litt når hun ligger og presser, men hun slipper hele tiden, så kan ikke være så veldig sulten heller..

Skrevet

Gutten min hadde det heller ikke så veldig vondt, han lå ikke å gråt, bare presset og presset. Jeg synes det virket så ubehagelig, å følte det forstyrret søvnen hans (itillegg til min), derfor prøvde jeg minifom. Han var også veldig dårlig til å rape, og derfor klarte han ikke kvitte seg med lufta den veien heller.

Skrevet

Jeg husker at tulla vår også lo slik å laga presselyder og kavde på. Men hos oss var det etter hun hadde drukket melk på natta. Da lå hun slik å trykka og kavde, men gråt ikke. Så jeg låg som regel lenge våken og bare såg på hu. Fikk heller ikke sove pga disse lydene. Men hun har aldri fått mer en et måltid på natta, så det gikk greit ift søvn å ligge slik våken en stund. Men det ga seg etter noen uker. Nå er hun 11 uker og legger seg rett til å sove igjen etter nattmåltid uten å kave og presselyder. :)

Dersom ikke bebisen gråter tror jeg hun har fått den søvnen hun trenger, eller så henter hun seg nok inn løpet av dagen..:)

Skrevet

Slik er det her også, og har vært det lenge. Nå har hun begynt å kaste rundt på seg også, ligger og vrir seg.

Lurer på å prøve minifom jeg også, for det virker som det er luft, selv om hun ikke gråter.

her sover hun godt ei stund etter hun har fått mat, og så setter det i gang...

I går natt våkna hun også av det selv stakkar, jeg la henne på magen og da kom det en fis som ikke var av denne verden hehehe SOm en voksen mann:-D

Vi har bare ett soverom, og å legge henne i gangen bli litt for stusselig:(

Skrevet

Snuppa her har gjort det siden hun var 1-2 uker og nå er hun 11 uker gammel....er så utrolig lei av all søvnen som blir ødelagt pga det. Ikke bra for verken henne eller oss..

Det som ofte hjelper her er forsiktig magemassasje og sykling med beina til hun prumper/bæsjer. At hun ligger skrått (med hodet opp) eller at hun ligger på magen på brystet mitt.

Skrevet

Heisann hoppsann,

Jeg skal kjøre bort på apoteket å kjøpe miniform nå jeg ... kan jo like gjerne prøve det...?!

Som sagt - bedre for oss alle sammen at vi får litt søvn på natten (og dagen for lille Vida) :=)

Klem DD

Skrevet

Da har jeg vært på apoteket og kjøpt Minifom!

....hun skal nok snart ha litt mat tenker jeg ... så da får vi sette igang med dette "prosjektet" :=)

Krysser fingrene for at dette fungerer!

Skrevet

fortell hvordan det har gått i morra a?? er veldig spent:-) kanskje trykkingens tid er over snart;-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...