Gå til innhold

Hvilke tegn fikk dere på at fødselen var igang?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Merket ingen ting føre vannet plutselig gikk 11 dager føre termin. Og 5 timer ett vannet hadde gått kom min lille prins til verden.

Slik var det med første mann også, men der tok det 21 timer før prinsessen var ute (etter at vannet hadde gått da).

Her fikk jeg rier to dager etter termin. Hadde ikke hatt noen tegn på at noe skulle skje, ingen kynnere gjennom svangerskapet heller. Så en ettermiddag, mens jeg lagde middag, fikk jeg noen magesmerter jeg aldri hadde hatt. Tenkte jo da at det muligens var rier:)

De kom og gikk, og ble ikke regelmessige før i sekstida morgenen etter. Da kom også slimproppen. Dro på sjukehuset i nitida, da hadde jeg hatt rier en times tid med fem-minutters mellomrom. (Tar en time å kjøre) Kvart over ett var prinsessa født:)

Jeg var også førstegangs, og lurte veldig på hvordan jeg ville merke at fødselen nærmet seg. Men det merker du:)

Lykke til.

Annonse

Jeg våknet om natten av ubehag i rygg og mage, blødde litt (slimproppen som gikk). Gikk og la meg igjen og gikk med murringer hele dagen, litt ubehagelig. Var ute og gikk tur flere ganger på dagen i håp om at det hjalp (og d gjorde det!). Fikk jevne rier kl 15.00 ca men de var svake og bare litt ubehagelige....plutselig stoppet de opp så da var det ut og gå tur igjen. Riene satt for fullt i gang igjen ca 21.30 på kvelden, var på sykehuset kl.23.30 og min lille prinsesse var ute 02.49 :) Selve fødselen gikk veldig fort!

Selv om det var veldig spennende og jeg lengtet veldig etter å få hilse på den lille klarte jeg å slappe av og sove litt på dagen, i tillegg var jeg hjemme så lenge jeg klarte. Det anbefaler jeg alle som klarer det å gjøre. Er du usikker og redd reiser du så klart inn til sjekk!

Masse lykke til, det er en fantastisk opplevelse :)

Jeg hadde ingen tegn på at noe nærmet seg før jeg våknet med en tegningsblødning 2 dager etter termin. I 15 tiden begynte murringene i ryggen å bli kraftigere og det begynte å ane meg at det var rier. Jeg var faktisk veldig usikker på om det var rier, har alltid hørt at hvis man er usikker er det ikke rier, men det stemte ikke for min del. I 19 tiden var det 3-5 min mellom riene, men de var veldig korte så jeg var fortsatt veldig usikker på om det var skikkelige rier. Ringte da sykehuset, egentlig mest fordi blødningen var blitt kraftigere. Fikk beskjed om å komme for å bli undersøkt og jordmoren ble veldig overrasket da hun kjente at jeg hadde 8-9 cm åpning. Like over midnatt var den lille prinsessen vår født. Så alt gikk veldig fort for min del.

Lykke til!

Vannet gikk 9 dager før termin, dette vålnet jeg av kl. 9.00. Da jeg kom på sykehuset sa de imidlertid at det ikke var vannet som var gått (...). Dro hjem og fikk skikkelig med smerter (uregelmessige rier), dro tilbake til sykehuset etter 30 min hjemme.. Vannet gikk - skikkelig denne gangen - i bilen på vei til sykehuset. Da jeg kom inn igjen hadde jeg 2 cm åpning. Fra jeg var tilbake på sykehuset tok det to timer til han var ute kl. 17.42 uten revning, bare noen rifter som det ikke engang var behov for å sy. Ikke alle fødselshistorier trenger å være fæle! :))

Kom på i ettertid at formen ikke var helt topp kvelden før, hadde sterk hodepine - men vet ikke om det hadde noe med fødselen å gjøre...

Lykke til!

Annonse

Begge mine fødseler har begynt med at vannet har gått.. å då har det gått nesten 24t før di har vært født. Første gangen fikk jeg rier med en gang, som kom hver 4-5min fram til han va født. Denne gangen kom ikke riene før etter 18 timer, å fra vi kom på sykehuset til hun va født tok det kun 3 timer, så fødselen gikk super fort.. så fort at jeg ikke klarte å følge med. Å ble sur på jordmoren som sa at det var ongen som ville ut, ikke jeg som ville på do for å besje. Men hun hadde rett.. hehe.. :P

Kjempe masse lykke til..=) du kommer ikke til å være i tvil når fødselen starter..

Kjente det stramma nedentil på en måte på morran.

Var hos jordmor, og hun kjente om alt var klart opøpi der, og det var det.

Etter dette kjente jeg regelmessige sammentrekniger. Gjorde ikke vondt i det hele tatt.

Reiste ned på sykehuset der de helst ikke ville ha meg der(fordi jeg ikke hadde vondt), men jeg nekta å reise hjem (ca kl 18) hadde lang vei...

Kl 22 gikk slimproppen og vannet, og da var det igang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...