Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker både tøy og papirbleier. Før jenta mi kom kjøpte jeg inn endel tøybleier da intensjonen min var å være snill mot huden til jenta, og miljøvennlig. Babyen ble født endel uker for tidlig og det var mest praktisk å bruke papir. Tøy lakk da hun var så liten.

Nå er hun snart 4 mnd, og fremdeles lekker bleiene. Og når jeg skifter på henne, så er alltid huden våt og klam. Med papirbleiene, så er hun fin og tørr på huden.

Jeg lurer egentlig bare på om tøybleier egentlig er så mye bedre for huden?

Jeg er vel en av dem som har brukt begge deler, og heller mer og mer til papirbleien.

Noen synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I det fleste tilfeller er nok tøy bedre for huden, men tøybleiene må brukes riktig. Blir hun sår når hun er litt fuktig? Bruker du nok innlegg? Vi bruker tøybleier og det er veldig sjelden at snuppa er fuktig på huden....det er heller ikke noe galt i at hun er litt fuktig, så lenge hun ikke blir sår. (problemet med papirbleier er for mange at de trekker til seg for mye fuktighet, også den fuktigheten som huden trenger, og barnet kan lett bli tørr og irritert).

Siden du sier at bleiene også lekker tror eg nok du bruker for lite innlegg. Hvilke bleier er det du bruker? Eg foretrekker formsydde og innlegg i bambus og hamp da det absorberer best. Av lommebleier bruker vi de som har microfleece på innsiden, som leder bort fuktighet. Bruker også fleeceinnlegg om natten. (silke og ull gjør samme nytten). En annen grunn til at det lekker kan vere visst bleiene ikke er vasket mange nok ganger....vet ikke hvor lenge du har brukt de...? De leste bleier trenger 5-6 vask for å fungere optimalt.

Det kan vere litt krevende å finne den rette tøybleieløsningen, men det er absolutt verdt det når du får det til:) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...