Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #1 Skrevet 10. juni 2008 Fikk meg fast jobb i slutten av mars. Har der ei så kalt "prøvetid" på 6mnd før jobbe da lissom er helt min. Er vel ganske vanlig at man i de aller fleste jobbene har en slik "prøvetid"... Men er det noen her som har blitt gravid mens Dere enda var i denne "prøvetiden" på jobb? Jeg og sambo har lyst til å begynne prøvingen vår ganske snart,men "prøvetiden" på jobb er ikke ferdig før i slutten av september. Hvordan reagerer sjefen hvis jeg kommer før min prøvetid der er ferdig? Kan jeg få sparken? Hva om jeg blir sykemeldt pga feks kvalme ganske tidlig i svangerskapet,og enda er i prøvetiden på jobb? Så usikker om vi skal begynne å prøve nå,eller heller vente til litt nærmere høsten :-/
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2008 #2 Skrevet 11. juni 2008 Heihei!! jeg er ikke helt i samme situasjon, men nesten;) Jeg var gravid når jeg ble tilbudt jobben min, men det visste jeg ikke på det tidspunktet. Jeg tok jobben og er nå ca 7 uker på vei, jeg har ikke sagt noe, ønsker å vente til første tri er over. Arbeidsgiver kan bli så sure de vil, men sparke deg pga gravididtet det kan de uansett ikke gjøre. Dette er min 2 graviditet og jeg nekter at jobb og arbeidsgiver skal legge føringer for når det skal passe at jeg skal få barn. Jeg og mannen min ønsker oss barn nå så da får det andre bli som det blir;) alt ordner seg til slutt. Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå