Gå til innhold

Uke 23-gjengen - hvor er dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere, hvordan får dere rugetiden til å gå, og - noen av dere nærmere dere vel testing?

Selv har jeg kommet til RD4.. ferdig med den om 20 min... hehe..

Tiden går ulidelig sakte, noen ganger litt raskere...

Akk nå sitter jeg her og lurer på om symptomene er blitt svakere...

Tidligere i dag var jeg 100% sikker på at dette gikk riktige veien...

Smågal... JA!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei!

Her er jeg:)

Jeg har heldigvis neglstudioet å holde på med... er masse kunder om dagen, og genialt å ha det hjemme så jeg kan vile mellom slagene...

men kjenner selv jeg sliter om dagen... satt inn forrig onsdag så er vel på rugedag 6 tror jeg... jeg kjenner jeg begynner å trippe på å teste ja...

uff ikke greit dette med å få tiden til å gå....

klemmer

Skrevet

Jeg er vel på rugedag 9 nå, legen har satt opp blodprøvedato til søndag av alle ting, tror ikke jeg får tatt da på sykehuset her men må vente til mandag. Har faktisk vært småkvalm/uvel innimellom (var også sånn jeg kjente det de andre gangene jeg har vært gravid), var det i går også - men tør ikke tro hverken det ene eller andre for det kan også være bivirkninger av progynova/progestan. Prøver fylle opp dagene med ting å gjøre nå så det går litt fortere til testdato - det hjelper jo da også ha en aktiv hund og en aktiv 2-åring hjemme ;-) kjenner jeg begynner bli utålmodig nå ja! Neglstudio - du må vel være forsiktig med løsemidler i lim/lakk osv.?

Skrevet

Jeg må være forsiktig, men så lenge jeg holder reglene og er forsiktig så er det ikke noe problem...

Utålmodig ja... der har du i allefall meg..hehe..Jeg holder på å bli gal!!!1

Vil så gjerne teste... rugedag 7 i dag... vet ikke hvor mange dager til jeg klarer å holde meg før jeg prøver å teste... hmmm...

jeg har hørt om folk som har sett positiv strek fra rugedag 9 osv... så får se om jeg får testa da.....

klem

Skrevet

Har aldri "tjuvtesta" før , tør ikke stole helt på de hjemmetestene så tidlig jeg! Så får det heller bli et endelig svar på tirsdag. Æsj, det er jo nesten en hel uke til det....Kanskje jeg kjøper en test og tar den på søndag som er den dato'n legen har satt opp..... hmm....

Skrevet

Hei igjen jenter!

Kjenner dere noe?

Jeg har så mensensmerter at jeg holder på å bli gal!!!!! Nesten så jeg tror mensen kommer hvert øyeblikk....

huff... da går det sikkert galt igjen...

hmmm

Skrevet

tuddeluuu :)

Her går dagene med til å fundere, myyyyyyyyyye. Hadde en del plager i underlivet i etterkant av uttak og det gjorde naturlig til at jeg kjente mer til at noe hadde skjedd..... Nå er det bare ømme pupper som normalt før mens og føler meg litt snytt?!!

Er på RD 6 og tiden går så altfor sakte. Huff og huff.

Skrevet

Hei!

Er på rugedag 6 idag, og synes dagene er så laange..

Lurer selv på om symptomene er blitt svakere idag.. Dumme meg tok en test igår bare for moro skyld, som selvfølgelig var negativ - men da er i allefall el-sprøyta ute av kroppen. På ettermiddagen igår hadde jeg litt lignende menssmerter.. og idag kjenner jeg ingenting, bortsett fra at jeg føler meg litt nedfor og sår..

Har hele tiden følt at det går riktig vei akkurat som Mamman til Sofie, men ikke idag...

Selvfølgelig er det for tidlig å vite, for jeg vet ikke om Cyclogesten gir svangerskaplignende symptomer. Noen som vet?

Skrevet

Hei..

Jeg er også på RD 9.. begynner å grue meg til test..

Nå lever jeg jo i en boble hvor jeg tenker at det kan jo være noe der..

Har hatt litt stikking i mangen, men ellers kjenner jeg ingenting...

Jeg går også på Cyclogest..Hørte at den kan gi svangerskapslignende symptomer og utsette ev mens...

Er ikke så enkelt å tenke positivt hele tiden....

Skrevet

heihei,jeg er en av 23 jentene,fikk satt inn 2 egg på haukeland torsdag, så nå er vi halveis...

rugeperioden har vært grusom for min del,sliter med negative tanker om at vi aldri kommer til å lykkes... har ingen god magefølese denne gangen heller,selv om håpet alltid er der.

dette er vårt 3 forsøk så begynner å bli vant til noen nedturer etterhvert.hehe

skal klare å holde meg iallefall til rd 10 før jeg tester,men i de tidligere forsøkene har jeg fått mensen på rd 11 og 13...

huff så negativ jeg høres ut,det er helt fælt for jeg vil værken være sur eller nedfor,bare glad,men det tar på det her.godt jeg har en god mann som bærer over med meg!!

håper på en mer optimistisk dag i morgen så får jeg ikke ta sorgene på forskudd!!

ha en god natt alle sammen!

Skrevet

ja.. så måtte jeg da...og den var negativ.... hmmm... men det er jo tidlig så det kan jo være noe likevel.... får bare krysse fingrene...

det er som om jeg får unna en sånn greie jeg bare må gjøre...

huff..hadde vært enklere å vente bare til 14 dagen....

ikke lett..

noen andre som har begynt å teste(tidlig..hehe)?

klem

Skrevet

Hei igjen jenter!

Jeg har ikke startet testing.. er på dag 6 i dag og vet at det er altfor tidlig for min del hvertfall...

Har vært så sikker på at dette går veien tidligere ( men opp og ned ja..) - men i dag har vært en skikkelig pyton dag...

Hadde sånn "strekk i magen" når jeg reiste meg opp i dag tidlig og bestemte meg for at , takk - da er symptomene der i dag også, ta det med ro...

Men... så har eggstokkene mine dabbet fullstendig av.. de er ikke ømme... Etter akupunktur i går kveld kjentes de ut som de holdt på å sprekke, men nå kjenner jeg dem nesten ikke...

håper de vil svulve litt utover kvelden, men fytti.. jeg er så dårlig på dette.. psyker meg selv fullstendig ut..

Skrevet

Hei mamman til sofie

Er det vanlig å ta akupunktur etter innsett?

Hørte bare at man skulle ta med en gang etter også gi seg...

Uansett.. enig med deg det er så enkelt for andre og si at vi må tenke positivt hele tiden... d går ikke det...

Skrevet

Hei Jehn;

Jeg vet ikke hvor vanlig det er, men vet at det er fler enn meg.

Hovedgrunnen til at jeg gjør det er egentlig at de setter nåler som hjelper meg å roe ned. Går annenhver dag nå, og har faktisk fått sove om natten.. Det sliter jeg med i rugeperioden for kroppen blir så urolig..

I tillegg setter de nåler for å hjelpe til med sirkulasjonen i livmoren - så det er litt hjelp for å bedre forholdene for eggene også.

Og-- enda en viktig faktor - dette er mennesker som har spesialisert seg på infertilitet/ivf og har stor kunnskap i forhold til hva/hvordan/når..

Og jeg blir jo like full av spørsmål hver gang, selv om dette er fjerde gang vi får inn egg... For min del synes jeg det er godt å høre noen som gir noen tips, og forteller hva som er vanlig etc, i stedet for slik de sier på klinikken min " lev helt normalt, du kan ikke påvirke det uansett.."

Skrevet

Hei igjen..

tusen takk for svar. fint å høre om forskjellige måter..

Man har absolutt behov for å ro seg ja..

Jeg er også så lei av å høre "lev som normalt"... hvordan greie å gjøre det når man er i en slik situasjon.

Hvor holder du til?

Skrevet

Da melder jeg meg på her igjen. Er på rd8. har hatt 1 ferskt forsøk og dette er mitt 3.fryseforsøk og har rett og slett tvunget meg selv til å holde litt lav profil og ikke tenke for mye på det denne gangen for de forregående gangene tror jeg både jeg og samboeren holdt på å bli gal.. Men når det nærmer seg er det vansklig å ikke tenke på det. Har bestemt meg for å ikke teste før blodprøvedag, orker ikke de store nedturene og "tenkt om". Vil ta en test, og vite at det den viser er det som gjelder. Håper jeg klarer å holde meg. Har null symptomer på noe, og vet at Crinonen gjør at jeg ikke får mensen så det gjør at jeg alltid håper til alt håp er ute. Men har ikke den optimismen denne gangen iom at de andre forsøkene ikke har gått bra.. Men hvis ikke blir det ferskforsøk igjen i Sept. Der var min lille historie..

Skrevet

Hei uke 23 gjengen - holdt uuuut....Nå nærmer det seg vel testdato for de fleste, skal ta blodprøva på mandag og får vel svar tirsdag. De første 3-4 dagene etter innsett hadde jeg null trua på dette, men nå må jeg si jeg blir overraska hvis jeg ikke er gravid. Har vært gravid-uvel/hatt halsbrann sånn som jeg kjenner det igjen fra de andre gangene, det KAN jo selvfølgelig være medisinene. Var på apoteket i går og kjøpte folat men nei kjøpte ingen graviditetstest. Enig med Viljar at jeg vil heller vente litt og få et helt sikkert svar. Selv om dere ikke kjenner noen sympt. så kan det godt være noe der dere, mange som ikke har symptomer så tidlig. Ang. akupunktur så er det mange teorier/forskningsresultater å vise til her, ikke alle forskn. resultater støtter seg til at det er det rette ang. akkurat selve IVF prosessen med uttak/innsett. Det kan selvf. hjelpe mye på ting i forkant som uregelmessig mens osv. Men flere mener at det også kan "forstyrre" en kropp som er under medisinsk behandling, sånn at den rett og slett blir litt for mye stimulert. Jeg tok aku. den ene gangen jeg IKKE ble gravid (blitt gravid 3 av 4 ganger).

Skrevet

Hei Jehn!

Vi går på Aleris i Oslo + klinikk Fjeld!

Er veldig fornøyd med Aleris, men ikke på oppfølging etter innsetting..

Etter innsetting trenger jeg nesten psykolog jeg.. og i stedet tilbys det absolutt ingenting.. får bare fakturaen i posten fra dem sånn på rugedag 4-5.

Vet jo at jeg kan ringe, men det er jo stort sett " lev som normalt". Mulig det er helt korrekt også, men sånn jeg er bygget synes jeg det er godt bare å få pratet med noen som har erfaring fra hauger av andre ivf'ere, og som kan gi meg svar på hvorfor det verker i ryggen.., eller hvorfor jeg kjenner symptomer godt noen ganger og andre ganger mindre.,,

Merker at akupunkturen gir meg ro og trygghet - og det er mer enn grunn god nok for min del.

Tror imidlertid det er fornuftig å gå til noen som har erfaring med dette. F.eks helt andre nåler som settes etter innsetting enn før etc..

Hvor holder dere til?

Skrevet

Hei mamman til Sofie. Som du har skjønt er jeg ikke den største aku. tilhenger akkurat ;-) men kan nevne noe annet som har hjulpet meg veldig mot uro og søvnløshet som jeg har vært plaga av i godt over 10 år. Det er hypnose. Som den skeptiker jeg er så hadde jeg ikke helt den store trua her heller, men der ble jeg overraska. Hypnoterapeuten forklarte så godt hva vi skulle gjøre - nemlig å "omprogrammere" hjernen, og det var det vi gjorde.Var der 3 ganger og det var nok. Har nå gitt slipp på mange vonde tanker og sover mye bedre. Testdag på mandag!! Gruer/gleder meg.

Skrevet

hei hei jenter!

Hvordan går det med dere? jeg er helt i helspenn om dagen.. skal teste i morgen for kanskje å kunne se hvordan et går til uka når jeg er hjemme alene igjen.

Mamma var innom i dag og hun har "syn". og nå hadde hun sett for seg en liten spire i magen.. så da får vi se om det er noe her.. hun har alltid hatt rett andre ganger når det har stått på sånt...

Ellers er det mye ubehag om dagen... mye stikking og lignende..

dere?

klemmer

Skrevet

hei mamman til Sofie 180207

Vi holder også til på Aleris..(har gjot forsøk på St.Olavs men var ikke så veldig fornøy der.)

Synes de har vært veldig proffe på Aleris.

Jeg har ikke hatt så god støtte av legene der, men sykepleierene har vært kjempe supre mot oss.

Hadde også en fin samtale med dama som tok Akupunktur på meg ved innsett..hmm var ikke det Fjeld klinikk..kanskje jeg tar feil..

Skal også teste på mandag.. tør ikke ta noen test før.. jeg hater å teste.. har gitt oss så mange nedturer...

Skrevet

Hei igjen!!

Så er jeg ferdig med rugedag 8. Den har vært pyton! I går (RD7) boblet kroppen over av syptomer, og i dag har alt vært fraværende... bortsett fra rett og slett litt smerter i livmor..

Symptomene var fraværende på rd6 også, datt skikkelig ned i det store sorte hullet da... og ble så happy happy i går da kroppen virkelig sa fra at den jobbet.. Ryggen verket til tusen pga hovne eggstokker...

Hva i alle dager er det som har skjedd i dag , på rd8 da??

Blir gal jeg!!!!

Skrevet

hei jenter.

testet i dag og den var negativ... huff a lurer jeg på om løpet er kjørt for meg.... rugedag 11... er det noe som helst sjansj for at den kan sitte likevel.. det tror ikke jeg...

og jeg som har merket så mye i magen, smerter, mensen, værking i nederst i ryggen... jeg trodde faktisk selv den satt nå....huff og huff...

og med eksamen til tirsdagen... hmm...

klem...

Skrevet

Hei jenter :-)

Jeg fikk satt inn ett egg fredag 6. juni. Er på rugedag 10 nå. Har jo litt symptomer, men vet ikke om jeg tør håpe på noe. Dette er jo vårt 1. forsøk.

Det jeg kjenner er:

- masse murring i magen, og noenganger svak verking i korsryggen.

- ømme bryst, ikke sånn kjempeømme, men vondt å legge seg på magen, og det stikker i dem innimellom (kan likegodt skyldes progestan)

- hodepine (kan likegodt skyldes progestan)

- Trøtt! (kan likegodt skyldes at jeg er sliten etter alt vi har vært gjennom + bivirkning av progestan)

Hadde en skikkelig nedtur igår kveld. Var helt sikker på at vi ikke lykkes, og satt lenge og bare gråt. Litt mer håp idag, så vi får bare krysse fingrene og vente og se...

Tok en test imorges, men den var negativ. Hadde egentlig ikke venta noe annet da det er alt for tidlig å teste enda. Har jo ikke testdag før 20. juni...

Lykke til med videre ruging og testing for dere alle

xxxxxx (krysser fingre)

Skrevet

Rugedag 10 og testdag først på tirsdag 17/6.........

Har hatt svakt rosaskjær i crinonerestene siden RD 6-7 og i går var jeg sikker på at mensen kom. Hadde samme type murring og det holdt på i noen timer før det bare stoppet...... så begynte stikkingen i eggstokkene utpå kvelden....? Etter å ha grått av fortvilelese over at det helt sikkert var over ble jeg bare forvirret i går kveld. Samboeren sier jeg kommer til å bli tullete hvis jeg går rundt å kjenner etter på sympt. Helt ærlig, jeg hadde blir tullete uansett tror jeg om jeg hadde hatt helt tydelige graviditetssympt.

Tiden går såååååå saaaaaakte!!!!!!!! (tror jeg tester i morgen, klarer ikke vente til tirsdag)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...