Gå til innhold

flere som har hovne eggstokker i rugetiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt hovne eggstokker siden uttaket.. Dvs det kom sigende den dagen vi satte inn. Er nå på RD4 og har fått beskjed om at det vil fortsette slik dersom kroppen blir gravid.. fordi hormonene vil påvirke eggstokkene slik at de forblir hovne/væskefyllte.

Andre som har erfaringer med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har det slik??

Det var da underlig... eggstokkene mine kjennes som de holder på å sprekke.. ( har hatt akupunktur i dag, så ekstra ømme pga det...)

Skrevet

Joda jeg er definitivt en av dem som også har hatt hovne eggstokker. Er i dag på RD 7 og det har gått noe tilbake. Dvs jeg kan gå uten noe særlig ubehag. Jeg ble fortalt at dette også ville gå tilbake etter noen dager til en uke og det stemmer. Må uansett si jeg nå føler meg litt snytt ettersom alle "symptomer" på at noe har skjedd er borte ;) bare ømme pupper igjen. Tester 17/6 og det er en evighet til.............................

Skrevet

de skal visst begynne å verke igjen hvis kroppen blir/er gravid..

Hvem har fortalt hva til deg i denne sammenheng? Hilsen fra meg som sitter her på rd 6 og heller ikke finner ømme eggstokker lenger.. og ømme pupper har jeg ikke hatt i det hele tatt...

Skrevet

Jeg har i grunnen bare det legen fortalte meg på innsettingsdagen å gå ut i fra. Lest mer her inne enn hva hun fortalte meg. Frykter litt at det ikke har gått hvis det er sant at eggstokkene bør fortsette med å være ømme ved en graviditet. Samtidig tror jeg jeg må ta mye med en klype salt ettersom det ikke er en fasit på alle spørsmål.

Skrevet

Eggstokkene mine er kjempehovne. Skal sette inn egg om et par timer.

Kommer helt sikkert til å bare fokusere på at de må forstette å være ømme, men de kan jo ikke være det hele veien heller?

Det er sikkert ikke slik for alle, vi er jo så ulike.

Skrevet

Jeg kjenner til symptomene. Jeg har vært "tung" i eggstokkene fra innsetningsdagen og er det fortsatt. Er nå på RD 16 og har testet positivt.....!!!!!! Ja, jeg er veldig heldig!!!!

Det har også vært stikkninger i begge eggstokkene og det har ofte vært vondt når jeg snur meg litt brått. Det er helt tydelig at de fortsatt er litt ømme/hovne etter uttaket.

Tvi tvi til dere begge. Håper på et positivt resultat.

Ha ei fin helg

Skrevet

Jeg må også si at første gangen jeg ble gravid med min lille IFV-jente, kjente jeg INGENTING. Så det er helt riktig - HER finnes det ingen fasit

Skrevet

Uansett, GRATULERER til deg :) Hver positiv test gir mer håp til oss andre.

Kos deg fremover og vær litt "dronning", du bærer jo på en liten prins/prinsesse ;)

Skrevet

Tusen takk skal du ha. Det med å ikke gi opp føles kanskje veldig vanskelig til tider.......det kan jeg trygt si med hele 6 forsøk bak oss. Jeg har vært ganske heldig som har tenkt positivt hele tiden og tatt en dag av gangen. Jeg tror oddsene for IVF-behandling nå, aldri har vært bedre, så jeg tror mange av dere her inne lykkes til slutt! Det kan bare ta litt tid. Vær tålmodige!!

Vi holdt på i 6 år før vi fikk Nora, som nå er 4,5 år. Hun ble til på 4.forsøket. Nå er jeg 39 år og følte vel kanskje at sjansen nå var enda mindre for å få søsken......Men den gang ei. Jeg er 4 uker på vei på 2.søskenforsøk........

Det føles nesten ut som om vi bare blir bedre og bedre til gamlere vi blir (he-he).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...