Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #1 Skrevet 10. juni 2008 Jeg bryr meg ikke om at andre lar ungene løpe nakene på stranda eller i hagen hjemme. Hvis foreldre og barn sytnes det er greit så får det være. Men syntes det begynner å bli litt drøyt når det er snakk om jenter på 10 -11 år som begynner å få pupper også videre, karnsje påtide at de lærer å dekke seg til med en liten bikini ihvertfall. Samme med gutter i den alderen, er faktisk en del som kommer i puberteten så tidelig, selv om er mer vanlig for jenter en gutter da. Fikk selv mensen og utviklet pupper da jeg var 10 år og var ikke eneste jenta i klassen heller. Men som sagt så lenge de syntes det er greit, Problemet er for meg når disse nakene ungene kommer å vil sitte på fanget hos meg, sitte i/på sofa og pledd som er mitt. Egle seg oppå meg eller barna våre. Det er jeg ikke komfertable med. Mange unger er veldig ute etter voksenkontakt. Der jeg bodde før hadde vi et søskenpar i nabohuset som var slik, Kunne ikke sette seg ute i sittegruppa før de var der omtrent, og de skulle helst sitte på fanget også videre. Var ei jente på 10 år og en gutt på 3. Noe som var slitsomt normalt sett men ble værre når de fløy rundt nakene. Er en gang sånn at jeg syntes det er litt urenslig, Og derfor ikke liker det. Syntes ikke det er normalt å fly rundt naken hele tiden jeg. Jenta mi får gå uten bleie på varme dager i hagen, men har på en liten truse ihvertfall. Tror ikke ho lider noen nød av at ho ikke får sollys på absolutt 100% av den lille kroppen. Og jeg kan bare tenke meg at det må gjøre fantastisk vondt hvis du blir solbrendt på underlivet. Solkremer er vel heller ikke det beste å få smørt på der de kan jo være fulle av ganske sterke ting.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #2 Skrevet 10. juni 2008 Har en jente som begynner å få pupper,men som nekter å gå i annet enn badebukse. Skal jeg påføre bluferdighet og skam?
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #3 Skrevet 10. juni 2008 Enig med deg i dette. En jente som bodde i veien her løp naken rundt i veien i fjor sommer. Hun hadde da begynt åfå pupper og var meget synlig behåret nedentil. Da lurer jeg litt på om det er noe galt med foreldrene som lar henne løpe rundt sånn..
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #4 Skrevet 10. juni 2008 Jeg mener at man må lære de grenser, som ja du kan gå naken hjemme i vår hage, eller når vi reiser på stranda men nå skal vi på besøk da dekker vi til litt. Om jeg går på besøk til noen og ungene går nakene så sier jeg ikke noe på det, men når de kommer til meg så syntes jeg at da bør foreldre ta hensyn til at jeg ikke syntes det er greit. Hvordan lærer man ellers? Når skal man sette en grense da. Om de får lov som 10 åring så må de da få lov som 13 åring, og 15 åring. Også videre. nudister er helt greit men ikke om de påtvinger sin nakenhet på deg............... Er greit at man ikke skal påføre skam men man skal også lære at allt har sin tid og sted. Ellers så skulle man karnsje la barna sine gå nakene på kjøpesentret også da. Fordi de ikke vil ha på klær. man må jo sete grenser der som med allt annet.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #5 Skrevet 10. juni 2008 tuller du? er det barn som er 10 år som løper nakne ute? det synes jeg er galt. når de har blitt så store bør foreldre lære dem at man bruker klær offentlig.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #6 Skrevet 10. juni 2008 driter i hvordan andre kler seg egentlig Men ville ikke hatt nakne 10-11åringer oppå meg jeg heller Mine barn skal ikke løpe nakne når de er så gamle.. sånn er det bare.. kommer til å få badebukse når de begynner å gå, og jentene får badedrak el bikinitopp når de er over 8 år gamle.. av hensyn til ekle folk der ute også.. Hva med voksne damer som lufter puppen da, det er jo greit? skjønner du ikke liker at sånne nakne "store" barn sitter på deg.. Men bry meg ikke hvordan andre kler seg, naken eller ikke, så sant det ikke er nakne blottere som går rundt i byen kan folk kle seg som de vil på stranda.. Men nudister har vel egen strand også..
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #7 Skrevet 10. juni 2008 Men må innrømme at jeg helst ser at alle mennesker rundt meg på strand ol. begynner å dra på seg badebuksa når de er over 8 år! da er man ikke et så lite barn lenger... Om de har bikinitopp eller ikke bryr jeg meg ikke om.. fult av toppløse jenter i syden... Men "tissen" kan man liksom skjule i offentlighet synes jeg..
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2008 #8 Skrevet 11. juni 2008 Sjelden man får nakne/toppløse voksne folk på fanget da i det minste;) Men for all del, 10-11 åringer bør ikke fly nakne rundt i nabolaget, rart de vil det selv, trodde de begynte å bli litt flaue over nakenhet før den tid...
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2008 #9 Skrevet 11. juni 2008 Syntes det er deilig at vi bor i et samfunn der det fortsatt er ok at barn er barn. Kvinner bør få gå toppløse hele livet om de vil. Jenter har rett til å bestemme over egen kropp på lik linje med gutter. Og nei, pupper er ikke et sexleketøy for kåte menn. De er satt der de er satt for å gi næring til små babykropper. Det er gutters problem om de ikke takler dette. I usa er det overhode ikke vanlig å amme mens andre ser. Tykke ammetepper blir brukt. Nå syntes jeg det er nok av å seksualisere kvinnen og barn.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2008 #10 Skrevet 11. juni 2008 Så flott da, at du har gitt henne selvtillit nok til å være stolt av egen kropp!
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2008 #11 Skrevet 11. juni 2008 Nakne barn på stranda er søtt fram til maks 4 år. Skolebarn går ikke nakne på stranda!!!! Og det er foreldrenes ansvar og lære dem dette. Ikke at kroppen er skam,men at kroppen er min egen og jeg trenger ikke vise den fram! Kan ikke skjønne foreldrene til disse barna.. Så en gutt på 6-7 år naken på stranda i helgen,og det synes jeg rett og slett ikke passer seg.... Alle andre barna hadde jo på badebukse,foreldrene må jo skjønne at de faktisk gjør barnet til mobbeoffer til slutt...
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2008 #12 Skrevet 11. juni 2008 Synes barn bør være påkledd minimum med badebukse når man er på offentlige strender, det er så mange rare folk rundtomkring, og litt for lett å ta bilder og publisere de på nettet etc. Synes det er greit å lære barna at vi deler ikke de intime delene av kroppen med hvem som helst.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2008 #13 Skrevet 11. juni 2008 Er enig med deg. Var på strand i fjor og der var det ganske mange barn som gikk nakne. Jeg syns at det er helt greit så lenge det er snakk om små barn. Men det fins mange syke folk der ute. Det var to menn som holdt på å ta bilder av de nakne barna. En gjemte seg og runket.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2008 #14 Skrevet 11. juni 2008 Syns det bare var stas og få en sånn søt bikini-truse i rosa med dill dall på jeg da jeg var bitteliten sa mamma,hehe Men det var meg da:P
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2008 #15 Skrevet 11. juni 2008 helt enig, da er dem faktisk ganske så store, syns fra 7 år og oppover kan dem godt ha på seg noe på seg, hahahahhaha litt teit og ekkelt og se dem løpe naken år dem blir så store hahahaha..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå