Gå til innhold

Vekstkontroll i uke 24

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Andre som har vært på vekstkontroll med babyen. Var på ordinær UL, trodde da at jeg var i uke 19, babyen var ikke større enn at h*n tilsvarte uke 16. Så skal tilbake nå for å sjekke at alt er bra.

UL da viste ingen avvik, bortsett fra veksten, og det mente jordmoren kom av at fosteret ikke var eldre en uke 16.

Har hørt hjertelyden en gang etter dette, og h*n sparker hele dagen, og er veldig aktiv så vet at alt er bra der inne.

Andre somhar vært på vekstkontroll, hva gjøres da? Er dette en vanlig UL-undersøkelse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vekstkontroll er en litt utvidet UL enn rutine UL. De tar flere mål og sjekker ekstra nøye for blant annet leppe-ganespalte.

• 2 uker senere...
Skrevet

var på vekstkontroll i uke 24, målte da hode og mage omkrets, lengde hode rumpe, lengde femur osv for å sjekke veksten opp mot gjenommsnittet. sjekket også blod gjenommstrømning til livmor, i morkaka og i navlestrengen. i tillegg skjekket de hjerte, andre indre organer, ryggmargen og jeg fikk noen kjempe fine bilder av ansiktet.

hadde denne kontrollen fordi min første fødte vokste for dårlig. denne ul i uke 24 var babyen større enn gjenomsnittet, men skal allikevell på ny kontroll i uke 29. for å fortsette oppfølgingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...