Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #1 Skrevet 10. juni 2008 lurer på om d er noen som har noen tips ang studier i bergen som er 60 stp...? går på førskolelærer, ferdig neste år. håper på å bli bli gravid i høst, men vil være sikker på at eg kommer inn på nytt studie pga fullt fødselsstipend... de fleste videreutdanningene er kun på 30 stp... noen som vet om d evt går ann å kombinere to stk? takk til den som svarer! =)
Erisa* Skrevet 11. juni 2008 #2 Skrevet 11. juni 2008 Heisann! På universitetet har de noe som heter årsstudium. Da tar du fag på et av fakultetene, varer kun et år. Du kan sette sammen fagene ganske fritt, tror jeg. Se på www.uib.no. Hvis du syns det er kjekt med språk, kan du prøve deg på det, eller samfunnsfag, eller naturfag ... Men uansett: hvis du blir gravid i høst, slik at du har termin før utdanninga di er ferdig, trenger du ikke bekymre deg. Da tar du permisjon fra studiet ditt 3 uker før termin, og så tar du de siste eksamenene etter permisjonen. Da trenger du ikke melde deg opp i noe annet fag. Dersom du fullfører studiet før du føder, derimot, må du melde deg opp i et annet fag. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #3 Skrevet 12. juni 2008 Takk for svar! Det har ikke så mye å si hva d er, siden eg ikke har tenkt å gå på studie. Må undersøke om man må ha tatt 30 stp på UIB for å kunne få permisjon der, er sånn på noen skoler har eg hørt.. Vil helst bli ferdig med skolen, slik at eg kan kose meg med den lille uten å tenke på eksamen... Men må jo bli gravid først...hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå