Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Da jeg allerede har fått en fin kul på magen (10+2 i dag) var det ikke lenger noen bønn. Mammabukse måtte kjøpes inn! MEN det viste seg at det er neimen ikke lett gitt.. Er ikke rare utvalget vi har!! Er greit med vanlige sommerbukser i lin og strikk i livet, men jeg trives best i olabukse når jeg skal på besøk osv. Eneste butikk jeg fant var H&M og de har en ca 5 kvadratmeter stor krok med mammaklær.. Og olabukser vil man jo gjerne som jente at skal sitte godt etter da. Fant meg heldigvis en, men er det virkelig ikke større utvalg??

Ser at det er noen nettbutikker rundt omkring, men syns det er vanskelig med størrelser og tungvint og ikke få prøvd det man kjøper..

Vil jo ha fine klær på selv om jeg er gravid!!

Håper det er noen som har noen tips!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137967953-mammakl%C3%A6r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger vel ikke mammabukse nå?! Livmora har da ikke kommet opp fra bekkenet en gang! Skjønner at du gleder deg fælt altså, men nå må du ikke ta helt av, er magen din blitt så stor så må du rett og slett passe matinntaket for da har du blitt feit. Sorry hvis jeg sårer deg nå, ikke meningen, men du må åpne øya litt. Du kan vente med mammabukser hvertfall 10 uker til, om ikke 15! Folk kommer til å le om de ser deg i mammabukse og du forteller at du ikke er 11 uker på vei engang..

Det der synes jeg var stygt sagt og veldig unødvendig!

Folk har forskjellige kropper og kroppene reagerer forskjellig på graviditeten. Det er mange her som sier at de har mage. Selv er jeg bare litt "oppblåst", antakeligvis pga at tarmene er litt irriterte (de blir visst litt hovne...). Men det betyr ikke at det er noen fasit, og om andre har fått en kul nå så er det godt mulig.

Jeg synes man kan unngå negative kommentarer i dette forumet, det er en del av det!

Ja, jeg er enig meddeg Eli. Ang når magen kommer er vel veldig individuelt og noe om man har fremover eller bakoverbøyd livmor. Å om du er førstegangs eller 2gangs. Noen blir jo å litt oppblåst å stinn i magen, så det er ubehagelig med de vanlige buksene. Jeg har ikke anntydning til noen ting enda, er bare 8+0 og gleder meg til magen kommer, men gjør ikke meg noe om den ikke viser seg før om noen mnd slik at jeg slepper å gå veldig stor lenge. Må være fryktelig tungt og vondt.

Lykke til med alle de flotte voksende magene =)

Annonse

Hehe, anonym over her er tydeligvis litt bitter! Jeg er nå 10+4 og magen er godt synlig! Kommer ikke inn i de fleste buksene mine, og hos legen kjente han på magen og livmora var kommet godt opp i bekkenet!! Ca der den skal være i uke 16, så vi er alle forskjellige :) Og vekta mi har bare gått ned, så ikke mas på oss med store mager om at vi er feite takk - vi er bare ikke lik deg!!

Mamma klær er ikke bare for de enorme magene. I hvertfall når det gjelder bukser, kan det være godt å slappe litt av i magemusklene.

Jeg hadde så mye fine bukser fra 1 graviditet da jeg gikk en sommer og har pakket alt frem. Er 9 uker og bruker linbuksene mine og "skjuler" strikken med vide topper...Alt er lov jenter så lenge vi har det bra og føler oss vel :)

Tror nok anonym kan ta det LITT mer med ro ja... Magen har kommet utover og jeg har gått ned 2 kilo, så overvekt er det ikke.. Brukte forresten str 36 i bukser før jeg ble gravid så vil vel ikke si jeg er feit da..

Tusen takk for støtten fra dere andre jenter!! Også kan jeg vel si til deg anonym at hvis du absolutt må slenge ut med sånne meninger så får du bruke nicket ditt så vi ser hvem du er... Eller er du for feig kanskje?!

Hei:) veldig eni med dere andre her inne, jeg klarer ikke å få på meg mine vanlige bukser og er nå 10+2 el noe sånt.. er en stund siden jeg fikk dem på meg. Det har jo og noe med det at man ikke orker å ha stramme bukser rundt livet når man kanskje ikke er helt i form heller. Sånn er det i allfall for meg... Jeg har en liten fast kul under beltet, sånn var jeg med første og magen gikk fra skammbenet og rett ut fra første uke.. Takk for tipset abg den kule mage.. skal sjekke ut den:)

klem

Var en tur i Oslo i går og fikk kjøpt meg mammabukse. Skikkelig digg! Koser meg på jobb i dag meg god plass til magen:-) Drøyde lengre første gang med å få meg mammabukse, men nå veit jeg jo hvor deilig det er med strikk over magen, så denne gangen var det løp og kjøp! Dessuten har jo magen kommet mye tidligere nå som jeg er andregangs. Kjedelig at det er så dårlig utvalg på vanlige butikker. Jeg dro på Polarn o pyret og fikk meg en helt grei olabukse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...