Gå til innhold

Kan man få keisersnitt ved at man har abortert mange ganger?

Anbefalte innlegg

Har hatt 2 spontan abort og en MA. Kjenner i tillegg ei som mista gutten sin under fødselen. Fødsel stoppa opp, før det starta i full fart igjen. Gutten levde ett døgn før han døde. Kjenner jeg får frysninger på ryggen når jeg tenker på dette. Har ei pie fra før som ble tatt med keisersnitt p.g.a seteleie. Ønsker absolutt keisersnitt på nytt. Er dette grunn nok til å f det?

Fortsetter under...

Tror ikke det er grunn nok til å få et nytt ks dersom barnet ligger i hodeleie ved neste fødsel...

Når det gjelder MA og SA, og andres opplevelser har nok ikke det noe med saken om å få ks dessverre, uten du har total fødselsangst pga det.

JA! Med et tidligere dødt barn og et tidligere keisersnitt vil du garantert få ks om du ber om det alle andre steder enn Haukeland. Sokner du til dem råder jeg deg til å bytte til Voss. Lykke til :)

Hovedinnlegger har jo ikke et tidligere dødt barn, hun kjente noen som mistet babyen etter fødselen... Men i ogmed at du har ett ks fra før så er det mulig at du får det denne gangen også? Uten at jeg vet noe om det..

• 3 uker senere...

Et keisersnittarr i livmoren gjør faren for spontanaborer, senaborter og dødfødsler større. Derfor er det selvmotsigende og medisinsk uforsvarlig å gi keisersnitt på dette grunnlaget. Men du har et keisersnitt fra før, og vil kanskje ikke ha flere barn etter dette? Dette blir veldig opp til deg selv, men det er ikke en medisinsk grunn. Dessuten, med din historie hadde sykehuset hatt god nytte av å vite hva du har med deg av tanker til fødselen, uavhengig av forløsningsmetode. Synes du skal få til en samtale med sykehusets samtale-team, og gå til den med åpent sinn, men samtidig med mål om å lage en plan.

Annonse

Har selv hatt et keisersnitt grunnet mislykket igangsetting av fødselen, det ble av en av legene antydet at bekkenet var for trangt, noe som ble tilbakevist senere! Er rimelig bekymret for fødselen av denne grunnen. Har bedt om samtale med føden ang dette. Ønsker egentlig keisersnitt, men vet samtidig at det beste både for mor og barn i utgangspunktet er å føde normalt. Hvis du ikke har hatt samtale om fødselsangsten, bør du absolutt be om dette, tror det er viktig å få bearbeidet følelsene på området. Fødselsangst er vel en av grunnene til at man kanskje får keisersnitt. Ellers har jeg hørt at det er en mikroskopisk sjanse for at livmora kan revne etter keisersnitt, men dette er først og fremst etter flere keisernitt. Insisterer du på keisersnitt, kan du sikkert prøve på dettte argumentet også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...