Gå til innhold

dere med svangerskapdiabetes (blodsukkerapparat)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var en tråd jeg skrev i eller startet, husker ikke.

Var ei som trudde man beholdt blodsukkerapparatet, men jeg sa det måtte jeg levere inn.

MEN det er vist noe nytt nå :) Får idag var jeg på min første kontroll etter jeg har fått svangerskapdiabetes igjenn. De har sluttet med å leie ut, men man får de til odel og eie :) Så jeg fikk klinkende nytt apparat så er bare MITT :) Tøft :)

Så da får nok du også beholde ditt som du trudde..husker bare ikke nicket ditt..men ville bare informere

Fortsetter under...

Skrevet

Ja, det er slik at man får blodsukkerapparatene nå for tiden, men så må man vel til gjengjeld betale en del for de stix`ene man bruker?

Skrevet

Det var nok meg det :)

Jeg fikk også helt nytt og synes derfor synd på nestemann som måtte få mitt brukte..hehe. Måtte betale for strimlene og nålene, fikk med meg noen, men de varer jo ikke i 3 mnd.

Skrevet

ja jeg har alltid måtte bet for stix og nålene. Me det må jo de med diabetes også gjøre...opp til en viss sum da. Men er j greit å ha likevel synes jeg da

Skrevet

Fint for meg som forhåpentligvis skal ha flere barn, da kan jeg jo sjekke meg tidligere neste gang.

Føler jeg har eget legekontor hjemme nå, doppler, blodtrykksapparat og blodsukkermåler ;)

Skrevet

Apoteket gir ut gratis apparater, trust me. Egentlig er vel greia at man får det gratis når man leverer inn et gammelt apparat, men det er vi ikke så strikse på. Ellers koster apparatet 99kr bare. En pk strips med 50 i pakka koster jo 350kr. Får dere ikke dette på blå resept? Jeg kjenner ikke til refusjonsreglene for svangerskapsdiabetes. Egentlig er det svært uhygienisk å bruke samme apparat på flere brukere syns jeg. Mange søler jo masse blod inne i det sensorvinduet når de måler, og andre peller jo inne i der når de skal bytte strips. Stikkepennen SKAL IKKE av hygieniske grunner brukes av mer enn en person!

Annonse

Skrevet

jeg betalte 458kr for 4pk med 50 i pk50 strix og 1 pakke nåler 100 i pk

Det var på blå resept :)

Skrevet

OKOK da får dere det på blåresept, var godt å høre. Husk at hvis du kjøper mere utstyr som går innunder samme 3 mnd periode som dette kjøpet skal du bare betale 52kr til uansett hvor mye det er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...