Gå til innhold

Hvor lang tid gikk det fra dere prøvde å bli gravide til dere ble det??

celine1109

Anbefalte innlegg

Hei!!

Jeg og sambo har ei datter på 9 mnd og har begynt å tenke på nr. 2..

siste mens var fra 2 - 8 juni og sluttet da med p - piller..

Hvor lang tid gikk det fra dere prøvde til dere ble gravide??

Jeg trodde egentlig det gikk ganske fort, håpet å bli gravid igjen i førsten av juli men vet ikke om det er mulig?!..

Fortsetter under...

Jeg fikk aldri mensen etter at jeg slutta med minipillen, ble bare kvalm og begynte å fryse.....

Men jeg har lest et sted at du kan regne med at kroppen trenger minst 6 mnd for å bli normal igjen etter p-piller, så du kan like greit slappe av, det hjelper jo heller ikke at du "prøver". Bedre å innstille seg på at "Nå er det ikke så farlig om det kommer en til". Lettere sagt enn gjort, da...

Er gravid med nr. 3 nå, ble gravid på første forsøk.. Vi tenkte at vi barre skulle la d stå til denne ene kvelden, å vips så ble jeg gravid..

Ble lett gravid de andre gangene også da, men sikkert fordi jeg kjenner så godt når jeg har eggløsning, å da er d bare å hive seg i d:-)

Masse lykke til... Perfekt med tette barn...

Første gang jeg ble gravid hadde jeg gått uten noen form for prevensjon i 1,5 år. Så jeg trodde det var det som ville skje med nr. 2 og. men det gjorde det slett ikke.

Så feil kan en altså ta. Jeg sluttet på p-pillen 20. des, og i januar fikk jeg to streker på pinnen.. Dette var helt uventet for meg, men veldig moro. Nå venter jeg i september. Legen mener at jeg ble gravid på nyttårsaften :)

Tror det har mye med tilfeldighetene å gjøre (+at far til mitt første barn mest sansynlig hadde veldig dårlig sperm på dette tidspunktet).

Annonse

1.gang gikk d 2 år og 3 mnd, 2. gang gikk d ca 5 mnd ( tok d som d kom og tenkte ikk så mye på d sia vi hadde ei fra før ) 3. gang ble æ sanneli gravid på 1. forsøk =D e 12 uke og 2 daga i dag =) Termin 9. januar =) Håpe æ ikke får før termin de her gangen da!! vil helst ha i januar =)

• 3 uker senere...

Hei! Vi har en gutt på 14 måneder og begynte så smått å tenke på nummer 2 da han var ca 11 måneder. Sluttet med minipillen og tenkte at det sikkert tok litt tid før jeg ble gravid igjen siden jeg ikke hadde hatt mensen mens jeg gikk på den, noe som passet bra siden jeg var fast bestemt på at 2 år mellom nr 1 og 2 måtte være perfekt.

Den gang ei, fikk aldri mensen igjen og oppdaget fort at jeg var gravid. Problemet nå har vært å bestemme terminen siden alle spør om første dag av siste mens. Heldigvis fikk jeg tatt innvendig ultralyd da jeg var 9 uker på vei, så det bør være ganske sikkert da, men allikvel... Venter i spenning på vanlig ultralyd i august for å se om det stemmer.

Lykke til!

Annonse

• 2 uker senere...

Jeg og min mann var så heldige at vi traff blink med de to første. Tok eggløsningspinner og jammen så smalt det på første førsøk :)

Er nå gravid med tredjemann og også denne gangen traff vi på første forsøk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...