Gå til innhold

Jobb - sliten - dårlig samvittighet

Anbefalte innlegg

Jeg har til nå jobbet ganske mye (ca 45-50 timer pr uke/4 dager) Har vært dødssliten og bare sovi og grini når jeg har hatt fri på helga.

Nå har jeg endelig tatt mot til meg og fortalt de på jobben at jeg må jobbe mindre. Så nå jobber jeg vanlig 37,5 timer pr uke/4 dager.

Føler fortsatt at jeg "sliter meg ut" Men jobber jeg 5 dager i uken, så ser jeg samboeren bare 2 dager i uka, vi ukependler nemlig begge to.

Problemet er at jeg har like mye å gjøre nå på 37,5 timer som jeg haddde på 45-50 timer.

Så jeg stresser, har dårlig samvittighet ovenfor lille spire, og jobben samtidig. Og ja, lille spire er viktigst for meg. Men hva gjør jeg i denne situasjonen?

Fortsetter under...

enten får du snakke med sjefen igjen og si at dette ikke fungerer, eller så får du snakke med legen å høre hva han sier. Det høres ikke no deilig ut den situasjonen du er i. Må ikke stresse for mye heller for det kan babyen merke og det er ikke bra det heller.

Synst det er veldig lett å gi råd: Du trenger en sykmelding! Ikke slit deg ut på jobben, det er ingen som takker deg for det!!

-Men, jeg har vert der du er to ganger før.... og det er vanskelig å ta til vett. Sist svangerskap ville legen sykmelde meg 100, men jeg krangla meg til 50%. I tillegg var jeg på jobb mer enn det. Var på jobb til og med 1 dagen i permisjonen min, neste morgen vart jeg lagt inn på sykehus med vannavgang. Etter tre dager vart d hastekeisersnitt- og jeg var totalt uttappet, og gikk rett i en lett fødselsdepresjon. Har lovet meg selv at jeg skal ta mer hensyn til "Trampe" og meg selv denne gangen, men kan ikke love noe..... for jeg vet hvordan det er..

Men ikke slit deg ut! Det er ikke snakk om mange mnd i din yrkeskarriere. Ta hensyn til deg selv- og ikke minst til din lille spire.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...