Gå til innhold

Svimte av igjen

Anbefalte innlegg

har vært noe utrolig sliten fortiden. svimte av 3 ganger på 3 dager. føler alt svartner for meg. jeg skulle bare reise meg opp fra sofaen og gå til kjøkkenet. følte at alt svartnet for meg. så prøvde og ta tak i dørkarmen for og holde meg oppe. våknet opp at jeg lå på gulvet. flere som har hatt det sån?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137965397-svimte-av-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir veldig svimmel når jeg reiser meg pga lavt blodtrykk.Så jeg må reise meg i "etapper" Jeg har aldri hatt lavt blodtrykk før men det er pga graviditeten-Ble også advart mot lange handlekøer.Da var det en stor mulighet for å svime av sa legen.

Men det var temmelig ekstremt i ditt tilfelle.Ta en prat med legen din .

Jeg har lett for å svime av. Hvis det er en stund siden jeg har spist og reiser meg brått opp eller gjør en brå bevegelse blir jeg enormt svimmel. Frisk luft, sitte på huk, noe å drikke og noe søtt å spise gjør at jeg kan komtrolere at jeg ikke svimer av. Og ikke gjøre brå bevegelser. Grunnen til at det blir sånn (i hvertfall for meg) er lavt blodsukker. Svinger mere nå som jeg er gravid enn ellers.

Annonse

Jeg har svimt avv to ganger på t-banen. Men sambo var der og fikk båret meg ut på neste stasjon. Har med meg en trebent klappstol i sekken for t-banereiser og drikker den obligatoriske koppen kaffe om morgenen og spiser samtidig, for å få opp blodtrykk og blodsukker. Spiser litt hele tiden, slikat blodsukkeret ikke går i kjelleren.

Har i utgangpun¨ktet lavt blodtrykk, som nå er nesten normalt.

Men får beskjed om å sitte i stedet for å stå og ligge dersom jeg kan.

Sliter også med hovne bein.

Ta en tur til legen - for sikkerhets skyld.

Minner om meg for ei stund sia (høyrer til i anna terminklubb, men ville kome med råd), berre at eg så vidt unngikk det å svime av (kjendte når det holdt på å svartne skikkeleg).

Be lege/jordmor skjekke blodprosenten din. Jarntablettar pleier å gjere susen;) (Niferex er å anbefale!!) Sjølv bruke eg tablettane ein gong om dagen, når eg følte behov for det. Etter ei vekes tid slapp eg å bruke tablettar i det heile:)

Lykke til, både med svimmelheita og svangerskapet vidare!:)

Er av og til litt svimmel- Spesielt når jeg reiser meg. Det er en kombinasjon av lavt blodtrykk og stiv nakke med meg (begge deler fører til at blodet går langsommere opp i hjernen). Spis nok, drikk rikelig med vann og reis deg veldig langsomt (og så ville jeg snakket med lege).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...