Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #1 Skrevet 10. juni 2008 Da har småen endelig fått time på barneklinikken, om over 5 mnd!!!!! Fikk hakeslepp når jeg åpnet brevet, kan da umulig være meningen vi skal vente SÅ lenge... Har fått tips om å ringe og mase ofte om ledige timer... Men bak i hodet mitt lurer en liten tanke om å fore småen med glutenholdig mat for å få han dårlig og dermed få han undersøkt raskere... (prøver å unngå gluten nå, så han er rimelig ok i magen). Men har jo ikke lyst at han skal bli dårlig og utilpass... Huff. vet jo at han må få "fy" mat før undersøkelsen... men innbiller meg at han blir verre av det dess eldre han blir... Noen som har noen gode tips???
Påsmeltigjen Skrevet 10. juni 2008 #2 Skrevet 10. juni 2008 Du må absolutt ikke unngå gluten nå før han har vært inne til undersøkelse!! Hvis du gjør det blir det umulig å påvise en evt cøliaki i biopsi. Når det er sagt er det jo ikke forsvarlig å la han vente i 5 mnd hvis han er dårlig. Vi fikk hastetime på noen dager, men da var datteren min veldig dårlig. Du må ringe sykehuset eller legen som har sendt rekvisisjon og purre, så ordner de nok det. Lykke til!
Xmas-magic Skrevet 11. juni 2008 #3 Skrevet 11. juni 2008 Ring og mas til alle involverte. Det er uhørt at små barn skal vente på dette. Vi fikk rask time på barneklinikken, men lang ventetid på gastroskopi, og vi maste alle veier!! Det hjalp, og vi kom inn etter kort tid. Og selv om jeg vet det er helt forferdelig, ikke gi ham glutenfri mat før de har fått undersøkt ham. Da blir svaret på prøvene feil, og han må gjennom undersøkelsen flere ganger. Jeg vet det er grusomt, å være mamma og med vilje gjøre noe du vet er vondt for barnet er ikke hyggelig, men dessverre må det til. Trøst deg med at alt ordner seg så fort de har fått stilt diagnosen offisielt og dere kan begynne på full diett. Da får du dekket ekstra utgifter til mat også. Lykke til! Og ikke glem å mase mase mase!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå