Gjest Skrevet 10. juni 2008 #1 Skrevet 10. juni 2008 Var på 8mnd kontroll på helsestasjonen i dag (men han er kun 7mnd, tidlig pga sommerferien). Der sjekket helsesøster om han hørte svake lyder med en sak som ga en svak pipelyd. Det var liten reaksjon. Det skal sjekkes igjen om 1 1/2 mnd og eventuellt da henvises videre. Han er ikke spesiellt forkjølet, men litt snørrete. Han har ingen andre tegn til dårlig hørsel og jeg håper inderlig det er falsk alarm.
de tre bukkenebruse Skrevet 10. juni 2008 #3 Skrevet 10. juni 2008 hva sa hs/legen da? det kan jo være at han syns det var noe annet spennende han heller ville følge med på?=) da vi var på 2 årskontroll med eldstemann var det ikke alltid han heller reagerte på lyden å da sa de at hørte godt og at det var sikkkert bare fordi det var en ny plass og andre ting som var mer spennende å følge med på...så da han satt på gulvet å lekte med lekene der så sa både jeg og hs/legen navnet hans noen ganger og han reagert hver gang og så på oss hehe...så hun sa at han hørte godt.greit nok så var min større enn hva din er nå,men kansje det kan hjelpe deg litt,at det treneger ikke å være noe selv om de ikke hører så godt/godt etter den pipe lyden...=) merker du forresten noe til det selv at det virker som at han hører dårlig?
Gjest Skrevet 10. juni 2008 #4 Skrevet 10. juni 2008 Vi skulle egentlig ikke ha ny kontroll før 1 års kontrollen, men helsesøster ville ha oss inn til ny sjekk etter sommerferien fordi han ikke reagerte noe særlig på hørselstesten/pipelyden. Hun prøvde begge ører 2 ganger mens han lå på magen. Men jeg tror og håper det er falsk alarm og det kan være at det var spennende for han å leke på gulvet på kontoret til helsesøster og at han derfor ikke reagerte. Jeg har ikke merket noe og han lager mye lyder selv. Prøvde med et knitrende matpapir og det reagerer han på.
de tre bukkenebruse Skrevet 10. juni 2008 #5 Skrevet 10. juni 2008 da var det nok bare fordi det var ny plass=) krysser fingrene for deg at det var det vertfall hehe=) lykke til
baby 07.02. Skrevet 10. juni 2008 #6 Skrevet 10. juni 2008 Jeg vil ikke skremme deg. Men min elste sønn er døv på et øre. Dette ble opdaget når han var 8 år gammel. Dette pga at di på hs sa at sikkert var tilfelldig at han ikke hørte den dagen, var uoppmersom osv. Så det ble ikke gjort noe med det. Svært synn, for det har kunne spart min sønn for mye! Er svært obs på mini nå kan du si! Så vær obs på dette med hørsel, vi har allerede vært å tatt hørselstest, han er 4 mnd.
Gjest Skrevet 10. juni 2008 #7 Skrevet 10. juni 2008 Nå sover han, skal sjekke i morgen. Hva slags hørselstest tar man når de er så små? Noe man gjør på sykhus? Hva kunne de gjort for din eldste sønn hvis de oppdaget det før? Jeg har i grunnen lært at man alltid må passe på selv, samme helsesøster sa at sønnen min sikkert bare hadde favorittside, men så var det låsning i nakken... Det fant vi ut av ved å stå på selv.
baby 07.02. Skrevet 10. juni 2008 #8 Skrevet 10. juni 2008 Ja vi var så heldige at ved vår fødavd tok de test på alle som var født. Der viste det seg at de ikke fikk reaksjon på ve øre som hans bror.. Vi var på hørselssentralen på sykehuset bare noen uker senere. Det er en heelt smertefri undersøkelse som skal gjøres når de sover, de merker ingen ting. Min sønn er nå 11 år. Han har fått mikrofon på skolen el dvs læreren bruker det da, og ir anlegg hjemme til tv osv. Han skulle hatt tilrettelagt språk opplæring bla, han hører ikke orden slik vi gjør. Plassering i klasserom er viktig ja det er mange ting egt. Det har tatt non år å få til dette kn du si... Jeg merket ingen ting ¨på han som baby. Han var sen med å prate. Han orjenterer seg ikke hvor lyden kommer fra. Dette ble jio ikke et problem før han skulle ut i trafikken bla. ble lang svar dette. Men dette er noe jeg brenner litt for. For jeg har settt konsekvnsen av at det ikke blir oppdaget. Enda så enkelt det er..
Sunniva78 har to små Skrevet 10. juni 2008 #9 Skrevet 10. juni 2008 Er det ikke vanlig at det blir tatt en slik hørselstest på alle nyfødte altså? De tok på vår gutt, han ble født ved St.Olavs... Hvis ikke de har tatt slik test på gutten din så er det fort gjort, kun et par min:-)
Lauper Skrevet 15. november 2008 #11 Skrevet 15. november 2008 Hei, Jeg vil gjerne komme i kontakt med "baby 07.02." Er det noen som kjenner henne? Jeg har også en sønn som er døv på ett øre. Vi fikk vite det for et år siden, og han er nå 5,5 år. Skulle veldig gjerne fått noen gode råd.
marinas skatt Skrevet 15. november 2008 #12 Skrevet 15. november 2008 Hei Lauper. Jeg har en sterkt hørselshemmet datter , som i dag er blitt 19 år. Hun har høreapparater på begge ører og har både norsk og døve tegnspråk som 1.språk. Hun gikk i voldsløkka barnehage for hørselshemmede i Oslo før hun ble integrert i vanlig førskole. Hun fulgte vanlig skole til hun kom i ungdomsskolen , da ble det for tøft og fungere som hørende og hun begynnte på Ac Møller skole for hørselshemmede i trondheim. Hun fikk høreapparater når hun var ca 2 oog et halvt år gammel. Send meg gjerne en personlig mail om jeg kan hjelpe deg med noe :-) Briskeby kompetansesenter i Lier , Skådalen kompetansesenter i Oslo og, Møller kompetansesenter i Trondheim holder lokale kurs med masse nyttig informasjon for døve og hørselshemmede barn i alle aldre Med foreldre / pårørende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå