sevenisheaven Skrevet 10. juni 2008 #1 Del Skrevet 10. juni 2008 Ser at det har vært diskusjon rundt dette med mange kynnere og avflating av livmorhals. Er i uke 24 med tvillinger og litt nervøs for at fødselen skal komme igang for tidlig, siden de to siste fødslene skjedde flere uker før termin. Hvor hyppig er det normalt å kjenne kraftige kynnere som tvillinggravid uten at en trenger å uroe seg? Siden jeg erfaringsmessig har slik "stille åpning", dvs at fødselen egentlig er i sluttfasen før jeg i det hele tatt kjenner smerter, er jeg også interessert i å få vite om måling av livmorhals (UL) har noe for seg? Måler for tiden 4 cm. Gynekologen mener at det først er betenkelig når den blir mye kortere enn 2 cm...og at livmorhalsen kan forkortes på korteste varsel - over bare noen få dager. Dermed vil ikke en endring nødvendigvis fanges opp i tide vha kontroller hver 14. dag. Noen som har meninger om dette? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137963783-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-kynnere-og-limorhalsm%C3%A5ling/
roxanne Skrevet 11. juni 2008 #2 Del Skrevet 11. juni 2008 Min livmorhals var helt utflatet i uke 29, merket ingen ting. Absolutt ingen symtomer. Jeg var ferdig med undersøkelsen og skulle kle på meg da jeg spurte legen om han hadde målt livmorhalsen. Det hadde han ikke, så var det opp på benken igjen- og direkte innleggelse sykehus. Da ble det å ligge til sengs i 8 uker og ta hver dag som en gave. Så ungene holdt seg inne til uke 37, så det går an. Det som jeg synes at var skummelt var at jeg ikke merket noe, og at det i grunnen var tilfeldigheter som gjorde at dette ble fanget opp. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137963783-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-kynnere-og-limorhalsm%C3%A5ling/#findComment-137977289
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå