Gå til innhold

Etter å ha brukt "alle" slankemetoder" uten resultat....så begynte jeg på lavkarbo!!!!

Anbefalte innlegg

Dette er historien min:

I rundt 15 år har jeg hatt en kamp mot vekta. Jeg har gjort alt fra sultekurer, piller, grete roede, suppedietter, legens anbefalte meny osv...men har alltid endt opp 1-5 kilo tyngre etter forsøkene.

Jeg har vært deprimert, trøstespist, isolert meg mye de siste årene. Overvekten har ødelagt mye av livskvaliteten min og selvfølelsen min.

Nå for første gang etter jeg fikk barn kjenner jeg at ting går rette veien. Jeg begynte på lavkarbo (egentlig south beach dietten) for 6 uker siden. Jeg har "sprukket" på denne kuren som ved alle andre, men av en eller annen grunn så fortsetter jeg dagen etterpå selv om jeg fråtset dagen før.

Det jeg nå har kommet frem til for å klare å holde meg på lavkarbo er en blanding av south beach og "vanlig lavkarbodiett". I south beach kan jeg kun sprise magre varianter av det meste kjøtt og det er vanskelig å holde for meg så derfor blander jeg litt. Hver dag unner jeg meg noe søtt/godt, det kan være fruktsalat, 10 gram sjokolade, bær, nøtter eller lignende.

Selv om jeg ikke har klart å følge lavkarbo hver dag så har det gitt resultater. Jeg tror dette kan være den livstilen jeg kan leve med for å kunne gå ned i vekt.

På de 6 ukene har jeg nå gått ned 8,5 kilo. Jeg er så overvektig at det ikke viser noe særlig for alle andre, men jeg selv merker en enorm forskjell.

Alt begynte med at jeg de 2 første uken gikk ned 4 kilo og fikk motivasjonen på topp.

Alle må finne den rette måten for seg selv, men jeg vil bare fortelle at det finnes håp selv om en egentlig har gitt opp.

Mitt mål for 1 år frem i tid er å ta av minimum 10 kilo til...lenger enn det våger jeg ikke planlegge.

Lykke til alle dere som sliter med å gå ned, håper dere finner den rette kuren/levestilen for dere.

Fortsetter under...

Så flink du er:) Er jo da man har størst sjans å gå ned og bli der, når man finner en måte som fungerer for en selv og noe man klarer å leve med...

Ble litt nysgjerrig på den south beach dietten jeg... Sett litt på nettet, men finner lite... Hvordan forløper den??

South beach går over 3 faser.

Fase 1: 2 uker med kjempestreng diett.

Omtrent bare rent kjøtt, blomkål, brokkoli, asparges, sopp mager ost og egg. (hvis du kjøper boken så finnes mange gode oppskrifter der så det blir mer variert)

De fleste går ned 3-6 kilo i denne fasen

Fase 2: Gå ned i vekt fasen

En del mer matvarer å velge i, bare magre lavkarbo-matvarer.

Denne fasen går du på så lenge du vil ned i vekt. Forventet nedgang 0,5-2 kilo i uken.

Fase 3 Holde vekten stabil/resten av livet

Her kan du velge fritt mellom det meste, men holde deg borte fra lyst brød, lyst mel osv.

Forskjellen på south beach og andre lavkarbo er at du ikke skal spise så mye fett. Jeg velger heller magert bacon forrann bacon med masse fett, jeg spiser kun rent kjøtt og ikke kjøtt med masse fett, jeg steker i olje eller vann istedenfor margarin osv.

South beach blir ofte anbefalt for overvektige personer med hjerte kar sykdommer pga den magre kosten som er veldig bra for helsa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...