mumsima Skrevet 10. juni 2008 #1 Skrevet 10. juni 2008 Jeg spurte henne hva slags kake hun ønsker seg på 3-årsdagen sin. Hun svarte: "en rosa kake med navnet mitt på!" Hehe, noen som har tips til hva jeg kan lage da? (Tar gjerne imot andre tips også). :-)
olebrum78 Skrevet 10. juni 2008 #3 Skrevet 10. juni 2008 sjokoladekake med rosa glasur, pynt med nonstop rundt, skriv navnet i midten.... eller skriv navnet med nonstop om det går...
mumsima Skrevet 10. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 10. juni 2008 Takk for tips! Men hvordan lager man rosa glasur som passer til sjokoladekake?
Dotten Skrevet 10. juni 2008 #5 Skrevet 10. juni 2008 Prinsessekake.... http://www.freiahjemmekonditori.no/freiahjemmekonditori/page?siteid=freiahjemmekonditori-prd&locale=nono1&PagecRef=573 Siden linken deler seg, kan det hende det blir et mellomrom der, så når du kopierer linken, så fjern ev. mellomrommet etterpå. Kaken ser ut som en liten utfordring, men tror det skal gå lett Lykke til om du velger denne. Kanskje ikke så lett å få plass til navnet, men det glemmes kanskje siden kaken er så spesiell i seg selv??
La Perla Skrevet 10. juni 2008 #6 Skrevet 10. juni 2008 Kanskje med melisglasur med konditorfarge eller smeltet hvit sjokolade med konditorfarge?
olebrum78 Skrevet 10. juni 2008 #7 Skrevet 10. juni 2008 Melis med rød konditorfarge? Eller hvit sjokoladekrem tilsatt konditorfarge.
mumsima Skrevet 10. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 10. juni 2008 Den så lekker ut! Hadde vært morsomt å prøve! :-) Takk for alle forslag!
Mamman til ♥ og ♥ Skrevet 10. juni 2008 #9 Skrevet 10. juni 2008 Jeg lagde prinsesseslottkake til min treåring. Lagde langpannesjokoladekake, lurer på om jeg måtte ha to stk..husker ikke helt. Så skjærte jeg de i to firkanter og la de oppå hverandre, kjøpte to sjokoladerullekaker og delte de i to, og skærte ut kaken på hver kant, og satt en del av rullekakene på hver side. Så brukte jeg rosa wiltonfarge og smørkrem og smørte på hele kaken. deretter tok jeg fire iskjeks og smørte den rosa smørkremen på, og rullet de i forskjellig kakedryss, og satte sånne kakepynt-sølvkuler på toppen, Og plasserte de oppå rullekakene. Så pyntet jeg resten av kaken, hadde iskkjeks som dører, og myyyye snop oppå og rundt.. hun ble iallefall storfornøyd! Ikke så flink å forklare, men men:)
Ronja&Odin Skrevet 10. juni 2008 #10 Skrevet 10. juni 2008 du kan ikke kjøpe sånn morrsom kakeform og lage en kake som heter mums el noe... den er rosa, de har den på butikken i sånn 1-2-3 ferdig pakke.... den hadde nok gjort susen tror jeg=) også er den kjeeeeeeeeeeempe god
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå