Lille my31 Skrevet 10. juni 2008 #1 Del Skrevet 10. juni 2008 Fikk invilget ks på Ringerike sykehus, siden jeg opplevde den siste fødselen som nokså traumatisk. Må si jeg var litt usikker på om ks var det rette, etter som man kommer seg senere etter ks , og det ikke er det beste for barnt.Det er jo det alle leger og jordmødre forteller deg....28 april reiste vi til sykehuset, og må si jeg var rimelig nervøs. Tenk om ikke spinalen virker skikkelig og hvor vondt er det å sette den????Mange tanker som rakk å svinge innom huet før vi var fremme. Fikk et rom på barselavdelingen når vi kom. En jordmor satte en kanyle i den ene hånda mi og kateter selvfølgelig. Skiftet også til sykehus-skjorte. Ble trillet ned på operasjonssalen. Allle de grønnkledde der nede var rolig og hyggelige. Anestesilegen kom og hilste på meg. En hyggelig tykk svenske Satte meg opp,fikk beskjed om at nå kommer et lite stikk...så fikk jeg beskjed om å legge meg ned igjenn. Spinalen var satt. Herregud ....Akkurat som å sette en vanlig sprøyte.Dette er for godt til å være sant tenkte jeg!Kjente en varmefølselse i korsryggen som "rant"nedover i begge beina!De dobbeltsjekket at jeg ikke kjente noen verdens ting, så sa kirurgen: Nå starter vi. Kjente ingenting, før de presset på magen min for å få ut babyen etter 3 min fra operasjons-start.Det var det verste med hele ks`et . babyen gråte med en gang. En liten gutt var født!. Ble sterilisert og sydd. Tok 30 min.Kom ned på oppvåkninga.Pappa og babyen kom ned etter ca 15 min, og babyen tok puppen uten problemer. Etter 2 timer hadde spinalen gått ut, og jeg kjente sterke mensmurringer i magen.Fikk morfin i åra og borte var smertene.Ble trillet opp på enerom på barsel. Ammingen har etter dette ikke vært noe problem, melken kom helt i gang etter 2 dager og jeg har mye mere melk nå enn ved de to forrige vanlige fødslene. Tilbake til ks. Samme ettermidag var jeg oppe og gikk alene og hadde ikke behov for noe smertestillende mer en først døgnet. Dro hjem 2 dagen etter operasjonen og har vært i stor form! Kan bare si at dette var helt riktig for meg. Har kun positive ting å si om planlagt ks. Vet jo at ikke alt går som det skal bestandig men når det gjør det så er det ingen ting å tenke på. PS. Arret har grodd kjempefint uten noen komplikasjoner!!! Gled dere og lykke til!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137962623-en-fin-opplevelse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaMMa til 1 jente & 1 gutt <3 Skrevet 10. juni 2008 #2 Del Skrevet 10. juni 2008 Gratulerer med gutten :-) Skal få en keiser selv 14 juli..gruer meg en del, men må si at jeg slapper av litt mer når jeg leser slike innlegg!!Tusen takk!! Lykke til videre :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137962623-en-fin-opplevelse/#findComment-137962748 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille my31 Skrevet 10. juni 2008 Forfatter #3 Del Skrevet 10. juni 2008 Jeg gruet meg så mye at jeg var sikker på at jeg skulle kaste opp og begynne å strigrine på vei til sykehuset, men det gjorde jeg ikke:). All redselen forsvant når jeg kom på barsel og fikk hilse på jordmora...Tenk på at du skal snart få se barnet ditt når dagen kommer!!! Masse lykke til!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137962623-en-fin-opplevelse/#findComment-137962784 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaMMa til 1 jente & 1 gutt <3 Skrevet 10. juni 2008 #4 Del Skrevet 10. juni 2008 Det som er så morbid er at jeg tror de kommer til å være sure på meg fordi jeg fikk innvilget planlagt keisersnitt...at de ikkje skal ta vare på meg og gullgutten..hadde en traumatisk fødsel sist, som endte med sugekopp og total ruptur..(au) Ikkje ønsklig igjen!!Derfor har jeg gått til samtaler, der jeg ble psykisk torturert (tok litt hardt i nå da men ikkje lett å måtte legge fram alle følelser for hundrede gang og oppleve alt på nytt igjen for hundrede gang) Følte meg så skitten tygd og utspyttet etter siste samtalen...overlegen kunne like så godt sagt..her har du keisersnittet ditt din dritunge.. Akkurat som om jeg gikk hoppende gla fra kontoret hennes i lykkerus..vet jo at dette med keisersnitt ikkje er en dans på røde roser.. Uff, gleder meg til det hele er overstått, en ting er sikkert og det er at jeg blir 2 barns mor (har jente fra før) 3 barns mor blir jeg ikkje, orker ikkje detg psykiske presset!! Takk for lykkeønskningene :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137962623-en-fin-opplevelse/#findComment-137962901 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adele Skrevet 10. juli 2008 #5 Del Skrevet 10. juli 2008 Så urooolig beroligende å lese inlegget ditt da!! Snart min tur her nå! Og nå bare gleder jeg meg!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137962623-en-fin-opplevelse/#findComment-138203572 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå