Gå til innhold

Noen spørsmål....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man ikke blande pulver i kokende vann? Jeg har gjordt det og kjølt den ned i en kopp med kaldt vann med en gang etterpå. Er ikke det så lurt?

Hvorfor kan barn dø av å få flaske? Leste på flaskeposten.org og kjente panikken kastet på meg. Kan ikke gi morsmelk etter en brystreduksjon, og er nok lei meg for det fra før. Nå blei jeg enda mer lei meg.

Han er begynt å bli litt urolig selv om han får mat, vil bare ha mer og mer.... kan også virke som magen er litt hard. Det er vel begrensinger på hvor mye mat de kan få?

han er bare 10 dager. Hvor mye gav dere til barna fra fødsel, hva slags merke er mest anbefalt og hva slags flaske?

Holder det å koke og sette flaskene i skapet på ett hånkle? De holder seg rene da?

Uff, det var lettere å amme gitt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo i den 3 verden de dør av å få flaske pga hygienen. Er jo veldig uvanlig her hjemme, tror det er større sjanse av at de dør av noe annet. Er jo veldig viktig å tenke på hygiene, men her i Norge er jo vann og slikt rent, det er det ikke i den tredje verden.

Så tror ikke du skal tenke så mye på akkurat det. Du må jo selvsagt være nøye med hygienen uansett.

Når det gjelder hvor mye mat de skal ha så står dette på pakken, hvertfall på nan pakken. Skal ikke overskride 1 liter Nan i døgnet. Når de er så små som 10 dager så skal de vel ha ca 40-60 ml om gangen, og ca 6 flasker i døgnet. Men dette varierer jo litt fra barn til barn da.

Det er også lurt å blande i malt ekstrakt, ca en ts om dagen. Dette gjør at barnet ikke får hard avføring. Jeg har også i fenikkel te, ca 1 ml per flaske. Dette gjør at barnet ikke får luft i magen.

Bruker også Dr Brown flaskene som gjør at barnet ikke får så mye luft i magen, skal være bra imot kolikk.

Flaskene holder seg rene når de står på håndkle i skapet:)

Når det gjelder Nan så kan man kjøpe dette ferdigblandet i små kartonger. Veldig greie. Slipper man å tenke på å koke og blande. Vi bruker hvertfall de som er ferdigblandet, er veldig fornøyde med de:).

Lykke til:)

Skrevet

Når det gjelder mengden med mme så gi til den lille er fornøyd du. De er ganske selvregulerende når det gjelder mengden. Har fått helsesøster til å kontakte Nestle og de sier at det går helt fint å gi over en liter i døgnet. Har selv en liten en som fra han var ca 5 uker drakk så over literen.... Nå er han 6 mnd og helt fin.

Vi bruker nå Hipp, men det er mest en smakssak. Ønsker å bruke økologiske produkter... Og når det gjelder flasker så skal Dr.Brown være de mest sikre mot kolikk. Brukte dem til første barn, men synes det er ganske masete med alle delene. Bruker Avent på nr 2 og er like fornøyd med disse...

lykke til!

Klem

Skrevet

Man bør ikke blande pulveret i kokende vann, da mister den næringsinnholdet. NAN sier at vannet bør holde 40 grader. HIPP sier 70 grader når pulveret skal i... WHO sier også 70 grader. Jeg tar kokende vann, blander så i litt kaldt kokt vann, så vannet holder ca 70 grader. Tar i pulver, rister, tar så i resten kaldt vann. (har funnet ut hvor mye kaldt og varmt som trenges da) Så har jeg perfekt temperatur, ca 37 grader. Tar 30 sekunder å fikse ett måltid. Og som de sier her, det er ikke farlig å gi flaske i Norge... men man bør koke flaskene og tuttene de 3-4 første månedene - så bare tuttene etterhvert.

Her bruker vi Avent flasker, har vært veldig fornøyd med dem, passer også i vår Avent sterlisator. Vi bruker HIPP da det er økologisk - enkelt og greit. Man får rutiner på dette også... men husker jeg gråt mang en tåre i begynnelsen når jeg skjønte ammingen gikk skeis og jeg måtte styre med dette flaske helvettet hver dag... men nå er det rutiner og tenker ikke over det.

Skrevet

Tusen takk for gode svar folkens!!! Kjøpte meg en sånn micro sterilisator i stad.. følte det var det tryggeste. Da blir det nå i allefall reint! Så får vi jobbe oss frem og finne de beste løsningene for oss. Men disse svarene var gode og utfyllende. Takker!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...