"charlie" Skrevet 10. juni 2008 #1 Skrevet 10. juni 2008 Heisan, hvordan går det der ute i donorland? Vi har fine dager, jeg og de to storkebarna. Største har litt til og fra vært interessert i sin tilblivelse, selv om det begynner å bli en stund siden. for noen dager siden hadde hun venner på besøk, og fra kjøkkenet hørte jeg høyt og tydelig, "jeg har ingen pappa!". Men har inntrykk av at hun bare konstaterer det. Samtidig er hun også inne i en periode hvor hun generelt gjerne vil ha det andre har, enten det er en genser eller en dokke, så jeg ser ikke bort fra at hun vil ha en pappa sånn som X har, liksom. Har akkurat bestilt "Babyfrøet" av Thierry Lenain fra Danmark. Veldig spent på den siden jeg har hørt så mye om den, men ikke sett den selv. Skal få den fra et antikvariat i Danmark. Hadde hørt at den er utsolgt fra forlaget - stemmer det? Noen som vet? Den skulle være utgitt på Sesam forlag, det klarte jeg ikke finne på nett. Men de driver kanskje med forlags-fusjoner i Danmark også? Ønsker alle en fin dag!
MamT2? Skrevet 24. juli 2008 #2 Skrevet 24. juli 2008 Virker som "donorland" er et fantastisk land å leve i Syns det er så flott at vi som allerede har et eller flere donor barn også har vår "egen" side å møtes for å utveksle erfaringer. Men mangelen på aktivitet reflekterer nok at livet, som foreldre, er så bra, at man nesten ikke vet hva siden skal benyttes til. Kanskje har vi alle fortsatt så små barn at de "store spørsmål" rundt denne litt annerledes forplantningsmåte foreløpig ikke trenger å besvares. Er selv veldig fersk her, ante ikke at det fantes et nettsted for de som prøver å bli gravid ved hjelp av donor da jeg gikk gjennom egen runde med inseminering og graviditet. Og enda bedre var det å oppdage at det er laget et eget forum for oss som allerede er blitt foreldre. Nå som jeg har funnet det håper jeg forumet forblir og ikke stopper opp grunnet liten/ingen aktivitet. Frem til de "store spørsmål" dukker opp er det jo super hyggelig å bare høre om hverdagen der ute. Hvorfor ikke bare bruke forumet til litt daglig "pjatt om ditt og datt", i tillegg. Syns personlig det er så koselig å bare lese at livet er bra. At et barn unnfanget ved hjelp av donor er som alle andre barn, om ikke bedre ;0)) For meg som "enestående mamma" (synes det klinger bedre enn "enslig-mor") er det betryggende å høre at dere andre, som kanskje har eldre barn enn meg også lever helt normale liv (hva nå det enn er..). Er egentlig ikke såå bekyrmet for når spørsmålene rundt "pappa" dukker opp, men jeg tenker en del på om jeg har gode nok svar, når den tid kommer. For det meste nyter jeg livet med verdens herligste datter. Sliten når jeg legger meg om kvelden, men full at forventning til en ny herlig dag. Ønsker alle en fortsatt super sommer!
"charlie" Skrevet 28. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. juli 2008 Hei MamT2 og alle andre! Babyfrøet var en kjempeflott bok, rett på sak om ulike måter å komme til verden på for barn som begynner å spørre (eller kanskje rett før?). Boka kan snus og leses fra begge sider. fra den ene siden leser man om hvordan babyen kommer inn i magen, og fra den andre hvordan den kommer ut... nå i sommer har interessen for enestående foreldre nærmest eksplodert i pressen - nå i helgen var det artikler i Aftenposten både lørdag og søndag (26/7 og 27/7), og ser det også er en artikkel i forrige uke i et av disse nye ukebladene (husker ikke om det er Inne & Ute eller Ute og hjemme... he-he..) En donormamma med tre barn - imponerende. Det bidrar jo til å normalisere det, selv om det er "gammelt nytt" for mange av oss her inne...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå