Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #1 Skrevet 10. juni 2008 lei av å farge de.... Tips til blyant som virker litt naturlig? Hva med sånn gele med farge - noen som har prøvd d?
casandra1980 Skrevet 10. juni 2008 #2 Skrevet 10. juni 2008 Heisann:) Jeg bruker denne: Giordani Gold Brow Perfection Gel: En gele som lett kan børstes på for å forme brynene uten å flasse eller stivne. Finnes i to, lett fargede varianter, som gir dybde og skjuler hvite og grå hår. 4ml. Den fås kjøpt i Oriflame.Jeg bruker den som er lysest..slik at brynene ikke blir altfor mørke.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #3 Skrevet 10. juni 2008 Jeg syns absolutt det beste er å farge dem! Har brukt kolokrem i flere år, men syns ikke den er så god lenger. Tror de har gjort noen endringer i sammensetningen eller noe. Vil gjerne høre hvilke andre permanente farger folk har gode erfaringer med.
petite fleur Skrevet 10. juni 2008 #4 Skrevet 10. juni 2008 Jeg har ganske lyse øyebryn, og har brukt den der rosa pakka i årevis...husker ikke hva den heter, men det er ikke kolokrem ;-)
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #5 Skrevet 10. juni 2008 Takk for svar! Synes også permanentfarging ikke er som før. Kanskje bør gå til frisør isåfall, men styr det og...
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #6 Skrevet 10. juni 2008 Frisør har jeg vært hos; dyrt og ikke bra. Da må du gå til noen som virkelig vet hva de holder på med. Orker ikke betale for noe jalla-opplegg. Er det Depend du ovenfor mener? Den har jeg også prøvd, men er ikke så superfornøyd med den heller. Finnes det ikke flere? Den og kolokrem er nemlig de eneste jeg finner..
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #7 Skrevet 10. juni 2008 Jeg bruker eyebrow colour fra H&M. Billig og grei. Tar den på som med en liten kost. Holder hele dagen.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #8 Skrevet 10. juni 2008 Jeg bruker Model co, og synes det er helt perfekt. I det skrinet ligger det også forskjellige former som en kan forme øyenbrynene etter når en sminker dem.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #9 Skrevet 10. juni 2008 Jeg farger hos frisøren hver gang jeg klipper meg. Sånn hver 6-8 uke og det passer akkurat. Har hatt fast frisør som gjør dette og napper og former samtidig, er så fornøyd atte... Jeg har i utgangspunktet helt hvite øyenbryn og vipper.
gamla41 Skrevet 10. juni 2008 #10 Skrevet 10. juni 2008 Farger vipper og bryn ca. en gang i måneden hos kosmetolog i Oslo, har gjort det i årevis, de vet akkurat hvordan jeg vil ha det. Litt dyrt, men jeg unner meg den "luksusen".
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #11 Skrevet 10. juni 2008 Lurer egentlig litt på det samme som deg. Har brukt Depend i nesten 15 år men kunne egentlig tenkt meg en farge som er litt lysere. Har helt lyse lyebryn så den brune blir veldig mørk. Har prøve å la være å farge dem for så å bruke diverse typer sminke (øyebrynsblyenter etc.) men synes resultatet blir så dårlig. Det endre liksom opp med at sminken setter seg på huden og at de lyse hårene synes så utrolig godt gjennom... Går det an å farge andre farger hvis man går til noen og gjør det der? Hvor mye koster det?
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #12 Skrevet 10. juni 2008 jeg går til hudpleier og farger og napper dem der. koster ca 210 kr;) Spesiellt på sommeren gjør jeg det. Ellers i året så bruker jeg en sånn øyenbryn penn fra dior,den er veldig god. Har også gått til frisør og farga dem, men ble langt i fra fornøyd og det kosta det samme som hos hudpleier.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #13 Skrevet 10. juni 2008 glemte å si at jeg også farger øyenvippene. så for å forme og nappe øyenbryne og farge øyenvippene så betaler jeg 210 kr;) syns at det er en helt ok pris, siden det er hudpleier som gjør det;)
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #14 Skrevet 10. juni 2008 Har brukt masse forskjellig av permanentfarge på øyenbryn. Har farget de siden jeg var 12 og nå er jeg 30... Allt uten den som skal sitte kun i 1 minutt syntes jeg virker ok på meg. Til og med vanlig hårfarge fungerer ok. Drev og tok det på salong en stund, men syntes ikke alltid resultatet var noe bedre enn det jeg fikk selv for en tiendel av prisen.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2008 #15 Skrevet 27. juni 2008 Hei alle lyse, vakre og fagre jenter Dette med lyse øyebryn er noe jeg skulle ønske makeup- artistene og kosmetikkindustrien kunne tatt mer på alvor. Hvorfor finnes det ikke et produkt/ en øyebrynsfarge som ikke er latterlig mørk eller for rød i tonen for oss lyse? Det er mange av oss som er både lyse i huden, har hvite/lyse øyebryn og gjerne også lite fyldige øyebryn. Jeg er en av disse. Gjennom årene har jeg skjønt at farging er vanskelig fordi de riktige fargene er lite tilgjengelig, og brynene vokser så fort ut igjen at det kan bli dyrt å dra til spesialister hele tiden. Jeg synes at lyse øyebryn er fint, og når jeg ser jenter som har farget eller streket opp brynene sine med altfor mørke og harde linjer, tenker jeg ofte at noen skulle lært oss mer om dette. Jeg liker selv å ha en anelse farge på dem. Så det jeg gjør er følgende: jeg sørger for å vaske ansiktet og skylle vann over ansiktet i den retningen hårene går for å få mer orden på dem. La brynene tørke. Deretter bruker jeg en kjempegod øyebrynsblyant: LANCOME blond cendrè Le crayon sourcils 8507 11 (ca.120-150 kr. på parfymeri. min har jeg gjerne i 2 år før jeg kjøper ny) Denne har en flott tone og er passe hard og myk til å farge brynene med. Jeg sier "farge" fordi jeg nærmest fargelegger/skyggelegger dem med blyanten. Jeg tegner IKKE streker. Det som er viktig er at dere føler dere fram og nærmest skyggelegger brynene: begynn nede og arbeid oppover i oppadgående bevegelser: eller med hårene. Fyll forsiktig inn tomme felter hvor det er lite/ ingen hår og der det er lysest først. Det er viktig at brynene og huden rundt er tørr når dere holder på, fordi ellers må man ta i for mye med blynten. Bruk lett hånd og ikke ta i for mye, ton dere heller opp til mørkere toner etterhvert hvis dere vil det. Er det noen av dere som har bakgrunn med tegning? Det vil være til hjelp. Jeg er selv lektor i faget, og er god på å tegne, og dermed klarer jeg å trylle fram flotte bryn uten at det ser for unaturlig ut. Det kler meg IKKE å ha for mørke bryn, og det vil jeg tro gjelder mange. Man trenger heller ikke være god på å tegne for å få det til, men øvelse gjør mester! Prøv dere også fram med ulike lys og hvor du får lyset fra. Jeg foretrekker dagslys, fordi det skal så lite til før det blir helt feil. Håper noen av dere kan ha glede av dette, da jeg selv synes det fungerer bra.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2008 #16 Skrevet 27. juni 2008 eg farge de med kolokrem, funke supert. akkurat passe farge, gjort det i 12 år nå så vet hvor mye som skal til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå