Gå til innhold

Jeg er så redd.....

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i utgangspunktet lykkelig gift, og vi har 3 velskapte barn.

For 5 år siden skrantet forholdet vårt en del, og jeg var utro (ja, jeg vet at det ikke er noen unnskyldning). Jeg gikk ikke på p-piller, og hadde ikke hatt mensen på 3 mnd da dette skjedde. Selvfølgelig angret jeg noe helt forferdelig, mistet nattesøvnen og matlysten. Jeg skjønte jo med en gang at mannen jeg var sammen med, var mannen i mitt liv. Han hadde sine "svin på skogen" i denne perioden han også. Jeg var på alle terminkalkulatorene jeg kom over etter at jeg fikk vite ul-termin. Det var jo det eneste jeg kunne gå utifra. Disse viste alle sammen at befruktningen skal ha skjedd 14 dager før min utilgivelige utroskap. Barnet ble født på termin, 4 kg.

Min mann vet om dette, og nå har han begynt å tenke mer og mer på om barnet ikke er hans. Han forlanger en test. Barnet er veldig lik sine søsken, noe alle kommenterer. Jeg synes det er veldig likt mannen min også, men er livredd for at det bare skal være ønsketenking...

Jeg er så redd, og i de siste mnd nå når mannen min er begynt å tvile, har jeg fått en depresjon. Jeg er i barselperminsjon med minstemann, og jeg går og tenkter på dette hele dagene. Mannen min har sagt at dersom det ikke er han som er faren, må jeg bare pakke og dra. Jeg er så redd...

Jeg vet at det er bare en test som kan avsløre noe, men jeg håper det er noen der ute som har vært borti noe lignende og kan gi meg tilbakemeldinger?? Jeg går bare rundt her, er kvalm og skikkelig nervøs.

Det er nok mange av dere som tenker sitt, men jeg takler ikke å bli kjeftet på nå. Det kan dere få gjøre en annen gang, når nervene mine har roet seg...

Fortsetter under...

Hei.

Jeg har ingen referanser å se på ang dette, men hvis allt av termin regnestykker sier 14dager før "glippen" så ville jeg jo tro at det stemte.

De sakene jeg har hørt om som kan ligne på din har iallefall hatt det utfallet som du håper på.

Men hvis han og har svin på skogen så burde han ikke komme å "true" deg med utkastelse. Hva om et av hans svin ble gravid og han skulle ha et barn der ute som plutselig kommer å ringer på døra, hva skulle du gjort da??

Nei jeg tror du kan slappe av og lene deg tilbake å vente på resultatet. (Må jo ta teseten først da men)

Men hvis han virkelig mener at etter så lang tid og felles tabber og felles barn og alt det der, at du må ut hvis atte dersom atte, så burde du tenke deg godt om, om forholdet er noe å bruke så mye energi og tid på. Han er ikke den eneste som kan sette kriterier.

Ta vare på deg selv og ungene dine.

Lykke til!

Hei! :)

Det første jeg tenkte på da jeg leste innlegget ditt var at hvorfor lar du han velge dette? Er hele deres familie, samliv og ekteskap basert på at det er han som er faren til dette barnet?

Han har visst om denne tvilen hele tiden. Jeg syntes at du burde gitt han ei skikkelig runde med kjeft, og bedt han om å velge mellom å stille opp for deg og barna, eller så kan HAN komme seg ut! Uansett hva en DNA-test måtte vise. Jeg tror at du må bare finne noe styrke og gi han klar beskjed om at du ikke vil ha det slik lenger, så søke hjelp for å komme deg etter denne psykiske påkjenningen du har vært gjennom. Barna dine fortjener ikke å ha en mor som blir så psykisk nedbrutt om det du blir av oppførselen hans. Kanskje du kan finne noe styrke i å tenke på hvilke familie barna dine fortjener?

Han kan ta en DNA-test om han vil det, men du må jo stille opp og ta vare på barna dine, så kan han gjøre hva han vil med resultatet.

Håper at du kommer deg opp av dette hullet snart, og kan legge dette bak deg.

Har du noen å prate med dette om? Hvis du ikke har sagt dette til noen andre, så anbefaler jeg deg å fortelle dette til ei venninne eller noen i familien som du stoler helt på, og så prate om dette, kanskje få noen gode innspill fra noen som kjenner deg/dere og familien godt.

Du sier også at dere begge har "svin på skogen". At begge gjør feil opphever ikke feilen, men det er i hvert fall likt for begge. Han bør komme seg ned fra sin høe hest, og du bør ikke la han bestemme din fremtid!

Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...