Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Hei,

jeg har termin i september og har fått plass på Riksen!! Er så glad for det jeg også. Har ett barn fra før på 20mnd som er født på Ullevål.

Håper forventningene mine blir innfridd. Har du vært inne til samtaler med jordmor der i løpet av svangerskapet? Jeg har fått super oppfølging der pga fødeangst etter traumatisk opplevelser fra forrige fødsel.

hei 'snart2barnsmammaoslo' :)

Uff, så vondt for deg å ha hatt en traumatisk opplevelse forige fødsel.. Bra de gir deg god oppfølging nå slik at evt. frykt og redsel blir mindre. Hører de er supre på Rikshospitalet - og så er det jo godt for oss å vite at dette er et stort spesialsykehus med spesiell kompetanse noe som vil si at vi er i ekstra trygge hender. Sånn tenker i allfall jeg nå :)

Ikke vært til samtale med jordmor på rikshospitalet nei. går bare til vanlig jordmor i bydelen jeg sokner til og til fastlegen min. men hadde jeg uttrykt noen form for spesiell føde frykt, så hadde jeg sikkert fått tilbud om en slik samtale... Har gått på fødselsforberedende kurs på rikshospitalet nå da. supert for et par som venter barn for første gang, føler jeg er litt mer klar for hva jeg går til.

Veldig spent.. skrekkblandet fryd om en kan kalle det for det. uvirkelig at det snart er vår tur!

Du bor sentralt i oslo du også? :)

jeg bor i bydel bjerke...nærmere bestemt Årvoll. Så vi bor ikke akkurat midt i sentrum, men men. Bruker å være en god del i området Sagene/Torshov siden jeg har bodd der inntil nylig. Hvilken bydel bor du i?

Har ikke vært på kurs nå...ikke sist heller, men kommer nok igjennom det allikevel:-)

Rikshospitalet tror jeg blir en bra opplevelse!! Det er så hyggelig atmosfære der og så rolig i forhold til Ullevål der alt ser ut som kaos. Vannet gikk på en tirsdag hos meg og først over to døgn etter ble jeg igangsatt pga plassmangel og det endte med hastesnitt fredag morgen etter 12 timer på fødestue. Unner ingen å gå slik pga plassmangel og dårlig kapasitet. Og det setter jo barnet i fare også.

Føler meg i trygge hender nå det er sikkert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...