Gå til innhold

Synes du Mille kan brukes til en voksen dame?

Anbefalte innlegg

Nye navn igjen da ;) Er nok vanskelig å få med sambo på andre enn det navnet han har "bestemt" seg for, men prøver likevel snuse litt på andre navn..

Synes Mille er veldig søtt og pent.. Men klarer ikke helt bestemme meg om jeg synes det passer til mer enn barn.. om det blir for "barnslig" navn til en voksen..

Kanskje fordi jeg ikke vet av noen voksne som heter dette enda.

Hva tror dere?

Fortsetter under...

Vel, Mille-Marie Treschow er jo en voksen dame, så det går an til voksne også:) Men tjaaa, det høres i grunnen litt barnslig ut. Men det gjelder mange navn som brukes på babyer nå, og om 20 år er det sikkert mange voksne som heter Mille.

Jeg føler det likedan med Theodor f.eks, og det kommer jo til å være vanlig på voksne om noen år:)

Jeg synes Mille er et kjempefint navn på en voksen dame dersom hun som heter Mille er søt, sprudlende og ikke minst feminin.

Mille er et vanskelig navn, det blir nesten litt som Charlotte og Veslemøy - veldig avhengig av personen som bærer navnet. Dersom Mille blir en litt stor guttejente passer navnet dårligere enn andre jentenavn.

Dette ble utrolig klønete formulert, men kanskje du skjønner hva jeg mener.

hei

takk for svar begge :)

du har rett i at de navnene som er vanlige på barn idag sikkert blir sett på som voksennavn om noen år... er jo bare hva en er vandt til!

ang. at det er avhengig av personen.. du har nok rett i det.. men nå i tilfellet bare ta en sjanse der da.. Synes ikke noen(!) av de andre navnene vi har tenkt på passer til en Stor, barsk, guttejente heller ;-)

men jeg skjønte godt hva du mente

Takk for synspunkter!

Jeg har delte meninger om Mille. Det første jeg tenker, er at dette er et utrolig søtt, pent, greit og kort navn. Men, da jeg kjenner flere som heter Emilie, som blir kalt Mille, blir det "kallenavn-aktig" for min del.. Og jeg synes kasnkje ikke det passer så godt på en voksen dame, men det endrer seg helt sikkert når dagens babyer som heter Mille blir voksne.

Tror jeg ville valgt Emilie, Emilia, Camilla eller Milla. Milla synes jeg er mye mere voksent, og utrolig pent.

Milla er også pent! :) men jeg tror jeg liker Mille bedre

Vi har tenkt på Emilie, men synes Mille er penere.. og ikke såå vanlig som emilie, enda hvertfall..

Men så liker jeg jo Leah igjen, og det er supervanlig, så kan kanskje ikke tenke på det..

Annonse

I dag er det få voksne som heter navn som Mille, Leah, Aurora, Jonathan, Sebastinan, Theodor etc. Men om 30 år har jo dette forandret seg. Da ser man kanskje på disse navnene som kjedelige på samme måte som vi ser på navnene Linda, Hege, Mette, Merete, Glenn, Per, Knut etc etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...