Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Bare lurer på om det er flere som sliter med å få i seg mat?

Jeg er kvalm, men tror det noen ganger er fordi jeg er så utrolig sulten. Kjennes hvertfall sånn ut - spesielt om morgenen.

Jeg tar vitaminer GRAVID og omega3. Men er fortsatt redd for at jeg ikke får i meg nok næring??

I førsten av graviditeten var matlysten på topp, men fra uke 7 og til nå som jeg er 10 uker på vei har det vært veldig vanskelig..

Er redd for at den lille ikke får det den trenger, vil jo ha et sunt og friskt barn!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137960195-mat-og-vitaminer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

pass på at det ikke er de samme vitaminene i omega 3 og GRAVID vitaminene. hvis du får dobbelt opp av fettløslige vitaminer så lagres overskuddet som gift i kroppen. vannløslige vitaminer kan du spise så mye du vil av, overskuddet av dem tisser du ut:) jeg tar GRAVID annenhver dag og ikke noe mer, har driti meg ut på det å ta for mye vitaminer en gang før og vil helst ikke gjøre det igjen:)

viss legen din vet hva du tar og ca hva du får i deg gjennom kosten og han har sagt at det er ok, så er det ok:)

jeg merker det samme, fram til uke 7 (er 7+3 i dag) var jeg kjempe sulten å spiste ofte og masse, så kom jeg til uke 7 og falt helt ut..våkner og føler ein utrolig sult! sånn at gjør vondt. og hvis jeg innen en tid ikke har fått i meg noe mat mister jeg matlysten helt og er slakk og kvalm resten av dagen. så kom plutselig den "evig varende" kvalmen ja, føles ud som jeg er sjøsyk hele døgnet. er på grensen til uutholdeligt... håper det snart gir seg!

Annonse

Jeg holder kvalmen i sjakk med å spise salte kjeks hele dagen - helt fra med en gang jeg våkner. (Taipini tapaskjeks med havsalt funker bra for meg.) Eple er også bra har jeg funnet ut. Men om jeg venter til jeg blir sulten er det for sent...da blir jeg så kvalm at jeg nesten ikke klarer å spise. Spiser med andre ord så og si hele dagen. : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...