Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 9. juni 2008 #1 Skrevet 9. juni 2008 Nå har det seg slik at jeg er ferdig utdannet om en uke. Skal begynne å jobbe i sommer, og begynner i en ny jobb 1.september. neste forsøk begynner i midten av august. Da jeg skal ha kort regime så vil jeg være ruger ca. i tidspunktet jeg begynne rå jobbe på en gammlehjem. Hvordan gjør dere det da?? jeg bør jo ikke løfte tung. Sier dere fra til sjefen???
monika70 Skrevet 9. juni 2008 #2 Skrevet 9. juni 2008 Vel, jeg jobber også på et sykehjem, men har jobbet der noen år. Det kan være en del tunge løft og gale arbeidsstillinger, til tross for gode hjelpemidler. Jeg tar ikke sjansen på å jobbe nå i rugeperioden, og legen sa klart ifra at det skulle jeg ihvertfall ikke gjøre! Lenge holdt jeg tett om hva som skulle skje, men følte tilslutt at jeg fikk fortelle det og så fikk det briste eller bære! Avd.leder var langt fra blid- særlig nå når sommeren er her.. Men akkurat nå er ikke det mitt problem føler jeg. Klart det stiller seg litt annerledes når du skal starte i ny jobb. Jeg tror jeg ville holdt tett om dette en stund. Men har du fått fast jobb, spiller det ingen rolle egentlig, for du har tenkt til å bli borte en stund iallefall? Det du også bør tenke på på et sykehjem, er den psykiske belastningen, samt hva du utsetter deg for av medisiner/smitte og eventuelle agressive utageringer i form av slag og spark ol, det teller litt det også synes jeg da.. Det er noen få perioder i livet som er viktigere enn andre..
hååååper82 Skrevet 9. juni 2008 #3 Skrevet 9. juni 2008 Hei Ja jeg jobber som sykepleier på et gamlehjem.Jeg har valgt å være ærlig med sjefen, selvom det ikke har så mye å si i hverdagen så føltes det som det mest riktig å gjør for min del.