Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 9. juni 2008 #1 Skrevet 9. juni 2008 Nå har det seg slik at jeg er ferdig utdannet om en uke. Skal begynne å jobbe i sommer, og begynner i en ny jobb 1.september. neste forsøk begynner i midten av august. Da jeg skal ha kort regime så vil jeg være ruger ca. i tidspunktet jeg begynne rå jobbe på en gammlehjem. Hvordan gjør dere det da?? jeg bør jo ikke løfte tung. Sier dere fra til sjefen???
monika70 Skrevet 9. juni 2008 #2 Skrevet 9. juni 2008 Vel, jeg jobber også på et sykehjem, men har jobbet der noen år. Det kan være en del tunge løft og gale arbeidsstillinger, til tross for gode hjelpemidler. Jeg tar ikke sjansen på å jobbe nå i rugeperioden, og legen sa klart ifra at det skulle jeg ihvertfall ikke gjøre! Lenge holdt jeg tett om hva som skulle skje, men følte tilslutt at jeg fikk fortelle det og så fikk det briste eller bære! Avd.leder var langt fra blid- særlig nå når sommeren er her.. Men akkurat nå er ikke det mitt problem føler jeg. Klart det stiller seg litt annerledes når du skal starte i ny jobb. Jeg tror jeg ville holdt tett om dette en stund. Men har du fått fast jobb, spiller det ingen rolle egentlig, for du har tenkt til å bli borte en stund iallefall? Det du også bør tenke på på et sykehjem, er den psykiske belastningen, samt hva du utsetter deg for av medisiner/smitte og eventuelle agressive utageringer i form av slag og spark ol, det teller litt det også synes jeg da.. Det er noen få perioder i livet som er viktigere enn andre..
hååååper82 Skrevet 9. juni 2008 #3 Skrevet 9. juni 2008 Hei Ja jeg jobber som sykepleier på et gamlehjem.Jeg har valgt å være ærlig med sjefen, selvom det ikke har så mye å si i hverdagen så føltes det som det mest riktig å gjør for min del.
Nea og juniors mamma Skrevet 9. juni 2008 #4 Skrevet 9. juni 2008 Er så heldig at jeg får jobbe med barn, noe som ikke innbefatter tunge løft. Det er i midlertid en kreftavdeling og pga cytostatikaadministrering og andre medisiner som kan ha teratogen effekt, må vi være åpne om eventuelle graviditeter fra første stund ( i hvertfall til sjefen). Så jeg holder med monika70, om du har fast jobb så må du bare si i fra, du har ingen ting å tape på det. Du kan jo gå på jobb og siden det er i begynnelsen og du har krav på opplæring, kan det være gunstig i din rugeperiode. Bare vær obs på at det ikke er anbefalt å jobbe natt under rugingen og i begynnelsen av et event svangerskap. BT vår svinger ganske mye i løpet av et døgn og derfor nattestid større mulighet for en spontanabbort. Lykke til med forsøket
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå