Gå til innhold

Kul i nakken min *litt nervøs*

Anbefalte innlegg

Skrevet

På fredag oppdaget jeg en kul bak i nakken, liksom helt opp mot hårfestet, omtrent midt mellom øret og "nakkegropa". Tror muligens vi har en lymfekjertel der, men er ikke forkjølet eller syk på noen måte. Og kulen er bare på høyre side...

Huff, synes uansett at kuler ikke er noe særlig. Noen som selv har opplevd dette? Bør jeg kontakte lege, eller se det an litt?

Takker for svar...

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har akkurat en kul på akkurat samme sted! Rett ved hårfestet, i den "gropa".. Det er kjertel :-) Det jeg har blitt fortalt, hvert fall.. :)

Skrevet

Åh, så godt å høre :-)!!! Ja, det er akkurat i den "gropa" ja!

Tusen takk for svar, det hjalp på nervøsiteten! Har du en "permanent" kul, eller kommer og går den på en måte?

Skrevet

Kuler bør alltid sjekkes. Men godt mulig at det bare er en fettkul f.eks.

Gjest gründerjente
Skrevet

Måtte liksom kjenne etter selv jeg nå... Ja det er noen kuler baki der.. sikkert der man kjenner kusmaen! Hvor stor er den da?

Gjest gründerjente
Skrevet

Ellers er kreftkuler helt steinharde altså. Kjertler er jo litt mer sånn at man kan klemme litt på dem.

Men, man skal alltid følge med på hovne kjertler, ikke det, hovne kjertler kan være indikasjon på sykdom, som blant annet kreft...

Følg med litt du. Om du synes den er mye større enn den burde være, bør du kontakte lege for sjekk.

Annonse

Skrevet

Ja, det var det da.. :-)! Litt vanskelig å si, men kan kjennes ut som ei lita drue, kanskje!

Skrevet

Er normalt å ha fettkuler og kjertler i nakke osv.. Bare de ikke endrer seg veldig i konsistens og eller form er det ikke farlig.. Min er permanent, tror jeg.. Men tenker aldri på den, er ikke så stor ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...