Gå til innhold

Noen som har erfaring med Phil & Teds e3?

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi venter barn nr 2 om ca 4 uker, og lurer på hvordan vi skal gjøre det med vogn. Har hatt Quinny Freestyle, først som bagvogn, så sportsvogn til eldstejenten, og denne har vi bare vært passelig fornøyd med. Sportsvognen tipper lett bakover når hun ligger med ryggen nede, kalesjen blir veldig fort slarkete og må strammes, bremsene virker nesten ikke lenger, og syns heller ikke sportsvognen var god å sitte i for henne når hun var ganske liten, dvs 6 mnd opp til et år. Men nå lurer jeg på denne Phil & Teds vognen! Har behov for en vogn som kan frakte 2 barn når eldstejenten skal leveres eller hentes i bhg, og jeg vil helst slippe å bruke bil, da barnehagen ligger ganske nærme. Har vurdert søskenbrett til Quinny vognen, men eneste som passer er Bugaboo sitt, og det er dyrt, ca 1000 kr. Pluss elendige trilleforhold, dvs veldig humpete fortau på strekningen mlm hjemme og bhg. Vanlig tvillingvogn med to i bredden har vi rett og slett ikke plass til, da må den isåfall slås sammen hver dag. Og det virker jo veldig praktisk med denne Phil & Teds vognen, da kan jeg levere i bhg, og enkelt sette fra meg søskensetet, og så trille videre på tur.....! Eller er det noen som har prøvd denne, og kan uttale seg? Vil nødig gå i samme felle som sist og kjøpe en dårlig vogn! Er det feks noen vekt-begrensning på søskensetet som er over babybagen? Jenten vår er snart 2,5 år, og veier sikkert et sted mellom 13 og 15 kg, og kan tenke meg et sted mellom 92 og 98 cm (bruker iallefall den str i klær). Setter stor pris på tilbakemeldinger!!!

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har brukt denne vognen både som singelvogn og dobbelvogn. Er storfornøyd. Den har nok ikke så god kvalitet (f eks stoffet.)som for eksempel Simo mm. Jeg har brukt den hver eneste dag i over et år. Kjøpte den brukt også. Den begynner nå å bli slitt på strategiske steder. Men som sagt den er hardt brukt.

Jeg er super fornøyd med vogn, og trillekomfort. Litt uvant at den er så åpen, men du venner deg til det (iforhold til hvor mye babyen må ha på seg, spes på vinteren.

Vektbegrensninger husker jeg ikke nøyaktig. Men mine barn er i allefall 15 kg og 10 kg, 3år og 1 år.

Jeg hadde også tenkt å ta av søskensetet når jeg hadde levert i barnehagen. Det har jeg faktisk aldri gjort. Det er faktisk ganske praktisk å ha setet der, da det er mulig å legge fra seg stellesekk, eller poser. Ser kanskje litt dumt ut å trille tur med varene ;-) Dessuten virker den lunere for babyen.

Kunne ikke vært denne vogna foruten.

Lykke til med valget

Ok, tusen takk for anbefalingen!

Har hørt andre si at vognen er litt åpen ja. Men med regntrekk over blir det vel lunere hvis det blåser feks? Bor i Bergen, så regntrekk er et must uansett....Hvor godt brukt var vognen du kjøpte? Tenker på slitasje o.l.

Har vært på utkikk etter en brukt vogn på Finn ganske lenge nå, men virker ikke som det er mange slike vogner til salgs, iallefall ikke i Bergen.

Regntrekk både til singelvogn og dobbelvogn er kjekt å ha ja. Dobbeltrekket er mest aktuelt når minstemann også skal sitte. Vogna var litt brukt når vi kjøpte den. Vi har brukt den både opp og ned trapp, og ikke vært super forsiktig. Hvertfall trillet to turer hver dag. Har stortsett bare brukt denne vognen.

Selv når jeg ser hvor slitt den har blitt, er det en vogn jeg ikke hadde klart meg uten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...