Gå til innhold

Ok- siste gang jeg spør! Det MÅ bli en av disse!! (Litt sære!)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg liker Oscar veldig godt, og skulle det komme en gutt en gang, vil vi bruke Oscar. Det er så flott.

Synes noen av navnene rett og slett blir for utenlandske. Regner med de skal brukes i Norge..?!

Anaïs - 'Anna' vil ha 'is'? Likte det ikke så godt..

Lucia - Litt for 'St. Lucia'.. Og likner litt på Lucifer..

Esmèe - 99 % av folk hun møter, kommer til å si "ESME" rett fram.. Lite pent.

Hermine - Utrolig nydelig og stødig navn. Flott til Oscar!

Heloise - Nei, nei, nei.. Til nød, bare Elise/Louise.

Isabella - Veldig vakkert navn.. Fint til Oscar.

Min favoritt blant dine er Isabella (.. og Hermine!).

Isabella er absolutt det fineste:-) Og passet godt til Oscar. Hermine er god nr 2.

Anaîs, Esmèe og Heloîse blir altfor sære, og ikke minst, vanskelige å uttale.

Lucia og Alexandriah.....hmmm, vet ikke. Hva med Alexandra?

Syns Isabella var kjempeflott!

Annonse

Hermine er det eneste jeg likte.. Isabella (er et navn jeg ikke liker, men på listen din så var det en nr 2)

De nadre fallt ikke i smak for meg, siden jeg liker litt trauste norske navn. Noe jeg også syns Oskar er.

Annonse

Anaïs (utt anna-is).......sært, ikke fint,

Lucia.......................... forbinder med Santa Lucia

Esmée (Utt Esmay).....sært, ikke fint

Hermine...................... litt tøft navn :-)

Heloïse (utt elo-is).......sært og forferdelig !!!!

Isabella...................... litt søtt men fint navn :-)

alexandriah................ alexandra er finere :-)

Oscar og Hermine var en litt tøff kombinasjon

Oscar og Isabella.... litt forskjellig sjanger etter min smak, men ok :-)

Oscar og Alexandra... passer ikke sammen synes jeg

Vinner er Hermine og Isabella....

Et lite tips... jeg kjente en gang for mange, mange år siden en dame med et navn som jeg alltid har syntes vært fint, men som jeg aldri har hørt siden... er ikke sikker på skrivemåten men navnet uttales rett frem.... Anie... (med trykk på i-en.... Aniiie.... lang i er vel kanskje bedre måte å si det på).

Tenkte siden du liker Anaïs så kanskje ville du like Anie ???

De blir alle sammen for sære og jålete for meg.

Jeg liker ikke Lucia og Isabella, men de går i det minste an å uttale for folk flest, på de andre må du regne med en del tale- og skrivefeil.

Ei jente som vokser opp i Norge og heter Anaïs, Esmée eller Heloïse vil få navnet sitt uttalt på utrolig mange forskjellige måter. Jeg hadde ikke umiddelbart visst hvordan jeg skulle uttale disse navnene. Og jeg måtte lete på tastaturet nå for å finne ut hvordan jeg skulle skrive ï med to prikker over.

Antar at dere er litt internasjonale, og det er jo greit å velge internasjonale navn, men jeg ville nok valgt et som er internasjonalt og samtidig brukbart i Norge.

Lucia synes jeg er ganske søtt, selv om jeg jo og tenker på lucia-dagen 13. desember. Liker og varianten Lucie

Hermine - søtt navn det og.

Isabella - tror jeg liker Isabell bedre. Isabella blir litt too much for meg. Sukkersøtt.

Hva med Louise? Ligner jo på Heloïse, men er et navn folk i Norge vil forstå.

Jeg likte ingen av disse. De er alt for utenlandske. Enkelte gjør at jeg tenker på vimenn pikene...

De eneste jeg liker er Hermine. Til nød Isabella. Jeg er ikke så glad i såkalte jålenavn. Heller mer mot stødige.

Tusen takk for alle svar! He he skjønner at noen av alternativene blir vel sære, ja... Da blir det kanskje ikke Heloïse...

Vi er amerikansk/norske/franske, og skal bo i USA fra neste år, men vi ønsker at barna skal føle seg hjemme i alle landene og snakke 3 språk. vi ønsker å gi lillejenta et navn som er internasjonalt og litt sånn "Oi, hvor kommer det navnet fra?"

Søsteren min heter Sinead og var alltid så stolt av å måtte forklare navnets opphav!

Tror egentlig det blir Esmée eller Anaïs, kanskje med Hermine til mellomnavn... Flere forslag? Tenker også litt på Anabelle...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...