sommerful Skrevet 9. juni 2008 #1 Del Skrevet 9. juni 2008 Ville dele min opplevelse med plalagt ks med dere. Fikk invilget ks etter at første fødsel var tøff og nokså traumatisk. Var egentlig i tvil om ks var det rette, etter som man kommer seg senere etter ks , og det ikke er det beste for barnt. Var redd jeg skulle det skulle bli store smerter i magen mange dager etter, har hørt en del fortelle om problemer med og komme seg ut og inn av sengen. Smertert i såret bar av å ha trusen på seg, også videre. Men dagen for ks kom, og må si jeg var rimelig nervøs, bare det og få satt spinal gruet jeg sykt for. Allle var rolig og menneskene blide. Kom inn på operassjonssalen, ble gjort klar, og anestesilegen kom og hilste på. Satte meg opp gjikk et par minutter og fikk beskjed om å legge meg ned igjenn. Spinalen var satt. Herregud ... hadd ikke kjent noe som helst. Helt sant ikke det minste. Tenk om den ikke virka etter som jeg ikke hadde kjent noe... Men nei ble god og varm i bena og kjente ingen ting avsmerter. Merka et voldsomt trykk opp mot bryste rett før babyen ble født, og så et stort "plopp" og så hørte jeg en baby gråte. Var blit mamma til ei jente. Ble syd og kom ned på oppvåkninga. Etter 1 time begynte spinalen å gå ut, kjente mensmurringer i magen, men overhde ikke noe som plaget meg. Fikk frøkna inn til meg og hun tok puppen med engang. Etter som hun gulpet så jeg tydlig at råmelka allerede var på plass. Noe jordmora kunn bekrefte. Ammingen har etter dette ikke vært no problem, melken kom helt i gang på akkurat samme ti som ved en normal fødsel, og for mit vedkommende kom den nå i gang mye tidlidgere og jeg har hat mye mere melk enn ved første fødsel. Tilbake til ks. Jeg var på rommet mitt 3 timer etter at jeg ble kjørt opp til operasjon. Alerede samme ettermidag var jeg oppe og gjikk og hadde ikke behov for noe smertestillende mer en først døgnet. Dra hjem 3 dager etter oprasjon og har vært i stor form. Sist gang jeg fødte var jeg så sliten at jeg måtte ha hjelp til og gå på toalette de første to dagene. Har blød mye mindre nå. Kan bare si at dette var helt riktig for meg. Har kunn posetivt og si om planlagt ks. Vet jo at ikke alt går som det skal bestandig men når det gjør det så er det ingen ting å tenke på. Håper det blir flere babyer på meg på denne måten Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137953385-en-fantastikk-opplevelse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2008 #2 Del Skrevet 9. juni 2008 TAKK!!! Det er sånne innlegg man vil lese! Eg skal selv i ilden snart og er rimelig nervøs ja! Høres ut som en flott opplevelse... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137953385-en-fantastikk-opplevelse/#findComment-137956459 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaMMa til 1 jente & 1 gutt <3 Skrevet 9. juni 2008 #3 Del Skrevet 9. juni 2008 Har akkurat lest et annet innlegg her på siden...ks ble et mareritt!! Tusen takk for at du skrev dette innlegget..roet meg ned i gejn litt nå :-) Gratulerer me lille jenta Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137953385-en-fantastikk-opplevelse/#findComment-137959048 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå