Gå til innhold

Hva har dere pakket i bagen jenter?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

har ikke pakket den enda, men har skrevet en liten liste med ting jeg kan pakke ned..

tenker vi gjør den klar når det er rundt en 3 uker igjen til termin

du kan jo skrive ned på en lapp hva du vil ha med. Av nødvendige toalettartikler, samt store og behagelige klær, og såklart helsekortet og papiret med blodprøveresultat ol.

Annonse

nå allerede? Nei da blir den bare liggende og støve :o)

Kan ikke huske hva jeg pakket sist, men brukte ikke så mye av det.

Det jeg brukte var:

kamera, et joggekleiesett jeg hadde kjøpt til anledningen(brukte når jeg fikk besøk), toalettmappe, slippers/tøfler, ladder til mobil og mobilen.

En nattdrakt til snuppen, brukte litt, men var vel mest praktisk å bare bruke de klærne de har på sykehuset. Toalettmappe.

Boka jeg hadde med leste jeg ikke. Truser brukte jeg ikke(fikk på sykehuset, penger brukte jeg ikke(fikk det jeg trengte av mannen og mamma/pappa.

Ting jeg skal huske: ammebh og ullinnlegg(pluss papirinnlegg for å ha inni ullinnleggene)

Et pledd til å ha over småen på tur hjem.. kanskje noe mere klær til småen. bodyer og sånt..

Må huske tannbørste! :o)

Viktig å ha med noe å spise å drikke, jm sa vi trengte mye energi påfyll under fødselen. Står brus, frukt, nøtteblanding og kjeks står på min liste. :) Jeg har anskaffet meg toalettsaker i reisestørrelse, slik at jeg slipper å drasse med store sjampoflasker o.l. Ammebh, ammeinnlegg, kosebukse, babyklær til hjemreise, lesestoff?, kamera + ladere, ørepropper?, hårføner (til å tørke seg nedentil tilfelle sying, har jeg lest), fødselsplan?, helsekort, "Boken om meg".

Har ikke pakket riktig enda, men gjør det vel om ikke så altfor lenge, liker å være forberedt. :) er i uke 33.

Ikke mat men snacks, raske karbohydrater for å få litt energi gjennom fødselen som f.eks nøtter,sjokolade og brus. :) kantina på mitt sykehus stenger i 4 tiden, og kiosken kl 22-23, vet jo aldri når lillegull har tenkt å komme... :)

jm sa også at man aldri vet hvor mye aktivitet det er på føden og hvor mye mat som går med til de fødende, far/fødselshjelper blir i så fall sist prioritert og ikke alle sykehus har døgnåpen kiosk/kantine...

Annonse

apropos hårføner, det er ikke noe jeg hadde bruk for........jeg ble sydd nedentil, men det var ikke store behovet. De få dråpene blir sugd opp av de svære bindene...

Mat trengte jeg heller ikke. Saft fikk en, og sånne energitabletter. Jeg greide ikke å spise underveis..

Ja den baggen tror jeg er noe man er ekstra opptatt av første gangen. Da vet man liksom ikke hva man skal igjennom.

Er det noe du saver kan jo bare sambo ta det med;-)

Jeg brukte det meste som Scorpiogi skrev jeg også. Bok har du ikke tid til. Den døtiden du har trenger du å sove på. Orker du ikke sove ender det sikkert opp med å sitte i tlf eller sende meldinger;-)

Lese i BAM bladet du får på sykehuset e.l.

Tankene er ikke klare til å lese en bok. Var ikke det for meg hvertfall;-)

Jeg kommer til å ta med:

Video -og vanlig kamera,

lader til mob/kamera,

joggedress,

slippers,

toal.saker,

OG FRUKT!!! Det er godt å ha hvis du holder på i mange timer. Jeg kastet opp en del (håper ikke jeg skremmer noen), og da savnet jeg frukt som epler..Noe friskt. Og te med god smak..

En Imsdalflaske m. tut er også kjekt å ha.

Reise-hjem-drakt til baby + en lue, evt. helseteppe.

Jeg pakket med en gave til far også jeg da. Er ikke barebare for han å oppleve dette heller. Alt handler ikke bare om oss, selv om det er vi som føder. Syntes jeg da;-)

For dere som sminker dere, så vil jeg anbefale dere å farge øyevippene en uke før termin ca. Er deilig å slippe å sminke seg. Ser litt dumt ut også syntes jeg da..å sminke seg rett etter en fødsel..Men det frisker opp litt med farge på øyevippene.

Truser trenger dere ikke tenke på en gang, for her trengs det STORE bind etterpå, og da får du spesialtruser på sykehuset. kanskje en stor reisehjemtruse. Mine store bind ble for små..

Føner trenger dere absolutt ikke.

syns det er litt morsomt jeg å høre hva andre pakker i bagen:)

også liker jeg å være forberedt...

vi som er førstegangs gleder oss jo, sikkert som alle andre.. men det er jo litt ekstra stas:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...